onsdag, januari 18, 2012

Bilhaverier

Insåg när jag skummade bakåt här att jag inte hade nämnt bilhaverierna vi haft i början av året (åtminstone inte här, de läsare som jag har som vänner på FB har följt dramat där misstänker jag).
Det började med att husses bil i samband med tankning fick mer vatten än bensin i tanken och fick tillbringa 4 dagar på verkstad. En knapp vecka senare körde husse sönder oljetråget på min bil ute i skogen och det blev bärgningsbil hem + verkstadsbesök. Nu återstår att se vad försäkringsbolaget säger om det hela, en diagnos och prognos är ställd...

Därav kommentaren "helgen har varit lugn, vi har fortfarande 2 bilar som fungerar".

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hur lyckades husse få vatten i tanken?

Bibbi sa...

Han tankade på en mack som hade lyckats få in vatten i sina tankar... Exakt hur DET gått till vet jag inte, men de var i alla fall väldigt medgörliga när han ringde till dom - och han var tydligen inte den enda som haft problem, de hade stängt macken!

Unknown sa...

Oops! Men det var ju tur ändå, skönt att slippa lyckas med sånt själv. (som tanten i SOS... ;-)

Unknown sa...

Oops! Men det var ju tur ändå, skönt att slippa lyckas med sånt själv. (som tanten i SOS... ;-)

Bibbi sa...

Jo, precis...