måndag, januari 23, 2012

Vad skulle det här vita vara bra för?!

Ja, så blev det vinter till slut... OK, jag började bli rätt trött på att de dagar då det INTE har regnat sedan - jag vet inte när - börjar bli lätträknade. Men snö kändes lite onödigt... och om man (läs jag) har problem med motivationen för såväl hund- som egen träning så här års, underlättar det inte när underlaget blir klart försämrat.

Nåja, jag har lyckats komma igång så smått med några joggingpass men idag anföll ett akut magknip redan före lunch, och blev inte mycket bättre under eftermiddagen, så det blev "bara" en rask promenad när jag kom hem från jobbet.

Det blir lite sporadisk hundträning också, men efter att ha haft en period då jag faktiskt hade en plan när jag körde till klubben, är det nu lite "off" och blir mest grundövningar. Vilket inte är så dumt det heller...

Har läst ut ytterligare en bok av Anne Holt, Död Joker. Den här vet jag att jag inte har läst tidigare, för det är nu som Hanne Wilhelmsen, mitt under brinnande utredning, drabbas av en personlig tragedi då hennes älskade Cecilie drabbas av cancer. Eftersom jag har läst senare böcker av Holt så visste jag ju att detta hade hänt, men nu försöker jag läsa i rätt ordning... Holt berättar gärna en eller ett par parallellhistorier, som man ju förstår att de kommer att knytas ihop med huvudberättelsen i slutänden - men hur? Holt är läsvärd, helt klart. Tyvärr är ju böckerna några år gamla och lite halvknepiga att få tag i, till o med på biblioteket...

3 kommentarer:

Lotta sa...

Förstår inte hur du hinner läsa om böcker? Jag har ett sånt lager med olästa böcker i hyllan, och det växer hela tiden, att jag förmodligen inte ens kommer hinna läsa alla innan jag går i pension om jag inte inför absolut köpstopp redan idag.

Bibbi sa...

Just den här hade jag INTE läst tidigare - men det har hänt att jag har trott att jag inte har läst böcker som jag efter några sidor, eller i värsta fall några kapitel, inser att "det här känner jag igen"...
Jag har en lång lista på böcker jag vill läsa - utöver de som ligger i en hög hemma. Om du letar dig tillbaka till ett inlägg nån gång i somras så finns där en bild på den hög som jag då trodde (haha) att jag skulle läsa under semestern. Minst hälften av den finns fortfarande kvar. Men det finns en klar möjlighet att jag hinner läsa dem i alla fall under det här året. Jag ägnar ju min pendlingstid på tåg åt att läsa - eller blogga... Det blir alltså minst 5 timmar i veckan till bokläsning (eller lyssning, jag konstaterade vid söndagens städning av klubbstugan att CD-bok och bärbar CD-spelare onekligen underlättade den sysslan, fast det visste jag ju för jag har ju provat det hemma).

Bibbi sa...

Under de senaste åren är det nog bara Arne Dahl serien som jag medvetet har läst om, och det var just för att få dem i rätt ordning.