onsdag, januari 18, 2012

Tåghaveri

Idag hade jag lite tur i oturen, eller nåt?

Otur: Precis när jag stod på Ramlösa station för tågbyte mot Åstorp och vidare transport hemåt, sa det pling-plong i högtalarna, all trafik inställd pga nerriven kontaktledning.

Tur: Från Helsingborg finns det alternativa resvägar med ordinarie busslinjer i riktning hemåt. Till och med TVÅ olika linjer. Visst, det tar helt annan tid än att åka tåg, men jag kom i alla fall framåt... Att sen bussföraren, antagligen i stressens hetta (det var fler än jag som såg alternativet), glömde att tända belysningen invändigt bak i bussen så det var stört omöjligt att läsa en bok, var ju ett minus så klart.

Men - jag kom hem. Inte SÅ mycket försenad, tack o lov. Från andra hållet, dvs Hässleholm där jag ju "egentligen" jobbar, finns det inte mycket till alternativ. Sist det var stopp i den trafiken, så var det en annan pendlare som skrapade ihop ett gäng som delade på en taxi. Fördelen med att pendla från en liten station - vi som gör det, känner igen varandra till utseendet åtminstone.

Inga kommentarer: