torsdag, januari 12, 2012

Ikea-fundering

Är det NÅGON som kan förklara varför de mest praktiska möblerna på Ikea måste vara så förbålt fula???

Huset vi bor i är ju inte särskilt stort och möbler som passar för "compact living" får mig att dregla. Dvs sånt som sväljer mycket prylar men tar lite plats, ungefär... Har bl.a. spaning på en sängstomme med inbyggda stora lådor under och ett "laptopskåp".

MEN: Tydligen gör man dessa möbler för väldigt små plånböcker i väldigt små bostäder. De är nämligen tillverkade i vitfolierad spånskiva. Ja, det är säkert ett billigt material. Men så förbålt fult. Det går ju faktiskt att täcka spånskivan med något annat än vit folie - t.ex. ekmönstrat (se t.ex. Billy-bokhylleserien som ju finns i massor av olika utseenden, men allt är ju i grund o botten spånskiva). Jag vet inte om min avoghet mot detta utseende beror på en överdos i tonåren, det KAN vara så. Vi har tre (3) föremål i detta utförande i hemmet. En byrå som fanns där när jag flyttade in. En byrå till, samt en liten bokhylla. Dessa två har köpts in som... ja, akutlösningar kan vi väl kalla det. De fyller ju sin funktion i alla fall. Men snygga, nä, det är de INTE.

Ja, sånt här rör sig i min hjärna i "post-test-fasen" på jobbet. Aktuellt testobjekt är nu utlagt för aktivering i systemet på söndag. Dvs jag borde ägna mig åt att uppdatera testfallen, vilket jag konstaterat är välbehövligt. Så. Åter till ordningen.

Inga kommentarer: