måndag, januari 07, 2013

Och så är allt som vanligt, nästan

Idag var det bara att masa sig tillbaka till jobbet. Att stanna hemma och vara sjuk var inte ett alternativ - dels känner jag mig inte sjuk nog för det, dels hade ju ingen trott på att jag verkligen var sjuk, när alla vet att det finns en valp i hemmet...

Efter arbetsdagens slut har vi (dvs jag och/eller husse):
  • lekt med valp (båda)
  • promenerat med vuxna hundar (jag)
  • lagat mat (husse)
  • vikt och lagt undan tvätt (jag - snacka om Sisyfos-arbete), kört tvättmaskin och hängt upp ren tvätt (så det blir mer att vika...)
  • ätit den lagade maten (båda)
  • tränat lite i badrummet med den lille svarte - fick för mig att lära in targetstick och antingen har jag gjort ett försök tidigare eller så fattade han väldigt snabbt?
  • tittat lite på TV
  • tömt kameran på valpbilder:







     
    Och nu är det snart läggdags...

    3 kommentarer:

    Unknown sa...

    Hampe ser inte alltför nöjd ut på översta bilden - stackarn... Men vad fort lillplutt växer!

    Bibbi sa...

    Fast han hade faktiskt lagt sig ner och rullat sig (i nåt mindre fräscht, visade det sig) alldeles frivilligt.

    Unknown sa...

    Ha! Riktiga ofräsch-magneter de där fyrbeningarna.