måndag, januari 21, 2013

Vinterjakt...

Igår var som sagt ett av få tillfällen som jag följer med på jakt dvs Ottos egentliga användningsområde. Samtidigt får jag erkänna att jag tycker det är oerhört häftigt att se jakthundar jobba med det de "egentligen" är avsedda för. Igår kom jag också ihåg att ta med mig kameran och även om det var "stora" objektivet på så var det ju låångt iväg. Men med pocketkameran hade det inte blivit ens så här mycket. Dessutom hade jag nåt skräp på linsen vilket jag inte upptäckte förrän jag kollade bilderna i datorn, lite surt (lärdom: gör rent när du packar ihop grejorna, klantskalle).




Först kom bocken, sedan geten...

... och en bra stund senare, i deras spår, en skällande wachtel. För den som inte vet så jagar alltså inte drivande jakthundar med syn utan ska gå i spårlöpan och, i wachtelfallet, skälla under tiden.




Inga kommentarer: