tisdag, oktober 17, 2006

Höst!

Har massor av olästa mail och annat att ta tag i och vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja - så jag gör en snabb bloggning för att försöka samla mig!

Har tillbringat två dagar i Växjö på konferens och vad gör man på konferenser? Jo man äter... och äter... och fikar... Inte blir det bättre när det står frukt och godis i konferensrummet heller!

Nu ikväll är det riktigt kallt, det har hotats med frost i natt och det är nog stor risk för att det verkligen blir så också. Det är stjärnklart och redan nu bara 6,5 grader ute... Noterade även några riktigt höstgula träd under resan till och från (samt i) Växjö.

Jag har i alla fall hunnit träna lite lydnad med Hampus innan det blev mörkt, fritt följ, ställande, läggande, apportering och fjärrdirigering. Det gick väl hyfsat får jag säga. Anmälde mig i ett anfall av tillfällig sinnesförvirring till en tävling om ett par veckor så vi får väl se hur det går. Tyvärr är det ju en sak att träna hemmavid och tävla med allt vad det innebär av störningar. Ska passa på och åka ner till brukshundklubben på torsdag och bli lite "störd" av att ha andra tränande runtomkring. Nästa torsdag är det månadstävling där så det blir ju ett bra träningstillfälle också! Går det alldeles åt skogen då så får jag väl kanske överväga om jag ska "dra" min anmälan till tävlingen. Vi får se...

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte fega ur nu, det är klart du ska tävla. ;-)

Kommer att hålla tummen bara jag vet exakt när!