lördag, juli 21, 2007

Mera hundövningar

Lika bra att fortsätta blogga när jag har farten uppe!
Nu i eftermiddag/kväll har jag varit i Malmö och dömt freestyle hos Oxie HU. Det är alltid trevliga arrangemang och faktum är att som domare dömer jag nog faktiskt hellre de små tävlingarna med få startande än mastodontarrangemangen som "Stora Stockholm"...

Totalt 11 startande, 7 i klass 1, 1 i klass 2 och 2 i inofficiell "nybörjarklass" (klass 1 men med tillåten belöning på plan). Uppflyttningspoäng på vinnaren i klass 1 och klass 2-ekipaget. Glädjande var att vi var 3 domare och när vi jämförde betygen efteråt så var vi hyfsat "eniga" i våra betygssättningar. Det verkar alltså som att vi börjar få en bra "linje" i domarkåren, vilket glädjer mig lite extra i min roll som kommittéledamot!

Tidigare under dagen var jag ute och sprang ett litet pass, hade Otto med och som vanligt får jag bromsa honom... om han fick bestämma skulle det gå mycket fortare, hela tiden! Vi var oroväckande nära att ramla ner i Pinnån (ja, den heter så) vid ett tillfälle. Otto tyckte att vi skulle bada, jag var inte riktigt överens med honom om det - men underlaget var inte det bästa och när en wachtel har bestämt sig så går det undan och med kraft... Nu fick jag stopp på projektet i sista sekund.

Funderar så smått på om jag ska återuppta försöken att ta mig runt ett appellspår med Hampus. I den mån vi spårar numera så gör vi ju det "på kul" och lägger inte så stor vikt vid apporter på vägen utan bara ett (roligt) slut. Men kanske dags att göra ett försök igen innan han ska pensioneras? Om inte annat för att det ser lite tunt ut på "Bruks-Barometern" i klubbstugan...!

Inga kommentarer: