måndag, juli 23, 2007

På begäran...



Här kommer de sötaste djuren i hela djurparken på bild... Jag hade faktiskt tänkt lägga ut dem i vilket fall som helst - det var ju det där med att ta sig i kragen och fotografera som fattades.


Igår drabbades Skåne återigen av regn. Stora mängder regn. Från ca 15.30 på eftermiddagen till 23-tiden på kvällen, fick vi 40 millimeter. Under natten kom det ytterligare 10... Det är sådana här gånger som man är glad över att bo på en höjd! Bäcken som i vanliga fall flyter en bit från vårt hus, är nu utvidgad till en mindre å - igen... Sedan 10-tiden imorse har vi i alla fall haft uppehåll och nu på eftermiddagen har t.o.m solen kikat fram lite.


Igår blev det inte många knop gjorda - slappare dag var det nog länge sedan vi hade här hemma! Idag har jag varit desto effektivare och städat huset - den ordinarie veckostädningen så att säga... Har även en plan på att innan semestern är slut så ska jag ha röjt igenom mina pappershögar (har läskiga mängder papper som är hundungdomsrelaterade som behöver sorteras och sättas in i pärmar), städat i bokhyllan i sovrummet, städat "garderoben", dammat alla prydnadssaker som står i vitrinskåp och... nä, det får nog räcka där! Vet inte om det är sista semesterveckan-ångest som gjorde att jag sov lite halvdåligt i natt? Det var ganska skönt att lägga sig på soffan när B körde till jobbet, och sova en stund till imorse...


Utöver städningen har hundarna givetvis fått en promenad. Lotta brukar ju beskriva i sin blogg hur hon passerar "helveteshuset" på sina hundrundor. Vi har en "light-version" inte så långt hemifrån. Där bor 3 storpudlar och 3 dvärgdito (tror det är så många, helt säker är jag dock inte). Dessa hoppar, skäller, beter sig och håller uppenbarligen på att riva ner staketet, varje gång någon passerar. Åtminstone med hund. Staketet, av halvdan gunnebo-stängsel-modell, sattes upp sedan pudelmänniskan flyttat in. Men om man nu ska ha staket, och har så många hundar - förlåt, pudlar..., varför gör man det då inte ordentligt?! Pudlarna gör tappra försök att riva stängslet och den senaste tiden har det gjorts mer eller mindre lyckade förstärkningar - jag börjar snart bli orolig för att någon pudel ska skada sig... För att inte tala om hur orolig jag är för att de ska komma ut och ge sig på mig och de mina...?! Som sagt - om man nu ska sätta staket, varför gör man det inte ordentligt?!!


Dessutom har jag ju mitt lilla "joggingprojekt". Dvs Tjejmilen den 26 augusti, träningen till detta går faktiskt hyggligt och idag gjorde jag en runda på nästan 6 km på dryga 34 minuter, vilket betyder att jag börjar komma ner i kilometertider som är gångbara för det mål som jag och H satt upp - vi ska komma runt milen på under en timme, helst under 59 minuter (vilket vi dock tvingats inse kan vara ett för tufft mål, men skam den som ger sig).


Lite snigeljakt har jag också hunnit med och innan det är dags för tack och godnatt ska jag och Hampus träna "rutan". Så det så...

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja du de var söta!!! :)

Och visst tusan ska vi klara <59 minuter! Inte ge upp nu! Fast, jag lyckades inte så vär bra med träningen idag...