lördag, november 13, 2010

Hit och dit, kors och tvärs...

Idag var det egentligen bara ETT stort "måste" på programmet. Se över spåren inför morgondagen. Eftersom det har varit kossor kvar på markerna ända tills igår så var det vissa risker för nertrampade skyltar och hörnmarkeringar. Det var dock inte så illa som jag befarade, i stort sett var det bara 4 ställen jag behövde fixa till. Vad som var värre, var att spår nr 4 som redan var degraderat till reservspår, var om möjligt ännu mer vattensjukt än när vi la upp det för en vecka sedan. Regnet igår gjorde säkerligen inte situationen bättre. Eftersom vi faktiskt fick ta till ett reservspår ifjol (sannolikheten för att det ska hända 2 år på raken är ju knappast stor men i alla fall) så la jag snabbt upp ett reservspår till bredvid vårt sista ordinarie spår.

Hampus fick vara med och kolla spår 1-4 och passade på att hitta något att rulla sig i, oklart vad, så det blev duschen för honom vid hemkomst. Tack o lov stank han i alla fall inte. Otto fick sig en runda vid spåren 6 och 7.

Lazer passade jag på och la ett eget spår åt, även denna gång hade jag förmånen att kunna anpassa mig efter vindriktningen så vi fick den i ryggen. Spåret fick ligga ca 30 min (den tid det tog mig att kolla spåren 1-4). Han är för söt när han nästan skuttar fram över spåret. Japp, över. Det går i zick-zack mest hela tiden. Jobbar gör han dock för jag hade snitslat (och det var ganska mycket löv så bitvis gick det att se var jag gått om man tittade noga) och vi kom fram till slutet och - han markerade apport!! För andra eller tredje gången så gör han en utmärkt markering, även om han inte apporterar - ännu. Som sagt, det finns mycket inom hunderiet som ger den där häftiga känslan!!

Innan detta så var jag faktiskt iväg ner till Höör en sväng och besökte Teba (www.teba.se). Tuggbensförrådet var tömt och jag vill ha tag i ett nytt halsband åt Lazer. Det första problemet är nu avhjälpt men det andra visade sig svårare. Det fanns ingenting som föll mig i smaken både modell, färg och prismässigt... Nu har jag/vi ju några kompisar som är händiga med symaskinerna så jag tror det får bli en beställning. Tills vidare går han runt med ett ärvt halsband som nog egentligen från början var gjort (av en av de händiga) till Bs springertik som han hade när vi träffades. Det funkar, men ser lite överdimensionerat ut.

När jag var på väg hem så ringde B och var också på väg hem från sitt möte. Återsamling i hemmet, alltså. Medan jag väntade åkte tulpanlökarna som jag köpte på mig häromveckan ner i jorden. Ska bli väldigt intressant att se vad som kommer upp till våren...

Lite stödköp till matförråden har vi varit ute på, när det på hemvägen ringer i Bs mobil. Problem med en värmeväxlare... Det är det här som är nackdelen med att leva ihop med en hantverkare som har jour lite nu och då. Så nu har jag ingen aning om när det blir mat ikväll... Tur att jag inte planerat något avancerat!

Inga kommentarer: