onsdag, januari 26, 2011

Aj, oj, usch...

Vissa jobb måste nog kräva någon form av sadistisk ådra för att man ska söka sig till dem?? Imorse var det dags för besök hos tandhygienisten igen och jag bara undrar - vad driver en människa att studera x år på universitet/högskola för att "plåga" folk på detta vis!? Urk. Samtidigt vet jag ju att OM jag bara skärpte till mig med tandtråden, och eltandborsten, och munsköljen (jopp, jag hör till den skara som faktiskt blivit rekommenderad att använda Listerine, i samma veva som det diskuterades att det faktiskt kunde ha negativa effekter på tänderna, men max 3 ggr i veckan ska jag skölja...).

Efter en dryg halvtimme i den där stolen så är man lite lagom mör resten av dagen. Igår var det i alla fall lite framgång på jobbet då vi betade av en del punkter på "att göra-listan", idag blev det någon till...

Hundträningsmässigt är det väl "så där" just nu. I söndags så var vi i ridhus och tränade, mest agility men även lite lydnad. Otto gick riktigt bra trots träningsuppehållet så nu har jag anmält till en inofficiell tävling i ridhus om några veckor. Dock bara hoppklass då jag vill stabilisera kontaktfälten som började bli lite "vingliga" i slutet av säsongen. Lazer fick springa lite raksträckor hopphinder och så körde jag lite marschanträden och kontaktövningar (lydnad, alltså). Kamraterna fascinerades över att han knappt lyfte på rumpan - men det är ju liksom inte "lönt" när man bara tar max 2 steg framåt. Rumpan brukar lätta när man börjar gå längre sträckor...

Igår kväll var jag trött och frusen, så frusen så att jag trots brasa i kaminen och en filt var tvungen att ta på mig en fleecetröja. Sov i långkalsonger och sockor... Hade inte blivit förvånad om jag vaknat imorse med en rejäl förkylning men än så länge håller den sig undan. Får den gärna fortsätta med!

Inga kommentarer: