tisdag, januari 04, 2011

Planer för 2011...

Kalendern börjar så sakta fyllas på (jag håller fast vid traditionell, analog, papperskalender från http://www.personligalmanacka.se/). Jag fascineras lite av människor som säger att "det är så härligt när det är nytt år och man har en tom kalender" - jag fyller på direkt med saker som stått med i "årsplaneringen" för kommande år i den gamla kalendern?! (Alla inplanerade tävlingar på klubben t.ex...) Dock noterade jag igår att det ser väldigt märkligt ut i januari och februari. Bara 2 aktiviteter inbokade lördag eller söndag. Övriga helger är helt tomma?! Nu vet jag att det kommer att fyllas på, bl.a. inträffar det en del födelsedagar i Bs familj nu i slutet av januari som brukar leda till någon form av "kalas" men ändå. Och surt nog, när jag nu har tid, så är det ju inte direkt läge för träning i skogen av sök eller spår heller... Sök hade nog gått, men man ska ju ta sig fram till träningsmarkerna och kunna parkera, utan att riskera att köra fast. Suck.

Annars så:
Jobbmässigt så håller min tjänst på att förändras, jag ska fokusera mer på testverksamhet och bl.a. gå en utbildning i testmetodik. Spännande, vem trodde det när jag gick ut från HUM för ett antal år sen (hrm, vi pratar inte om hur länge sen det var, va?!).

Föreningsmässigt så ska jag försöka ge f-n i att ta på mig mer än det jag har (för det är egentligen mer än nog), och se till att utföra de uppgifter jag redan har på ett ordnat och strukturerat sätt. Planering är ett ledord...

Hundmässigt så... uppfyllde jag ju ifjol målet med Otto att "komma i mål" i ett par agilitylopp så i år höjer vi ribban. Nu ska vi banne mig nolla - och då bör det inte vara omöjligt att bärga nån pinne också!! Tyvärr är det lite glest med lämpliga tävlingar på våren/försommaren... Lazer ska jag försöka få startklar i åtminstone någon av grenarna bruks/lydnad/agility. Just nu känns det väldigt långt borta, men vi har ju klubbens appelltävling i november, som jag har funderat på att starta Otto på men aldrig kommit till skott med (det är ju dessutom mitt i jaktsäsongen). Agilitymässigt så får vi se hur det går nu under våren om jag vågar tävla i juli som jag funderat lite på... Ett MH ska vi i alla fall försöka hitta under våren så att den biten blir avklarad. Sen är det röntgen som ska göras också, framåt sommaren. Hampus är jag glad så länge vi får ha kvar och vid någorlunda god vigör. Han fyller 11 år i mars och med tanke på att den äldsta hund jag haft var Simba som blev 11½ så...

Träningsmässigt (ja rent fysiskt för mig själv alltså) så ska jag ta mig samman och komma igång och börja springa igen (nu har jag investerat i broddar, dels för att vara säkrare på foten på hundpromenaderna eftersom det blivit isgata på de flesta promenadvägarna hemikring men också för att faktiskt kunna börja jogga lite igen). Fortsätter det att vara snö så ska det bli mer skidåkning också. Dessa aktiviteter inkluderar ju även Otto och så småningom tänkte jag väl att Lazer också ska med ut och jogga lite. I år SKA jag ta mig runt Göteborgsvarvet i mitten av maj. Och så är det Tjejmilen som vanligt efter sommaren, första helgen i september. Dags för ett PB där...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Planering, planering... Kan man ha koll där har man plötsligt massor av tid! :)

Bibbi sa...

Jepp... det är ju just det... och man ska planera in "ställtid" också, förflyttning mellan möten t.ex... (Att ha ett möte som slutar kl. 15 och nästa börjar då, är enligt "förståsigpåarna" kvalificerat vansinne, typ...)

Rent privat handlar det väl om sånt som att ladda tvättmaskinen, vika tvätten, ställa undan den rena disken osv... sånt där som tar tid, men som man inte tänker på...

Unknown sa...

Inom hemtjänsten räknades "gångtid" mellan hembesöken, det borde vara så på jobbmöten också. Man måste ju få hinna ställa om hjärnan, byta anteckningar, hämta mötesrelevanta papper och lite sånt, och kanske en toapaus? Just det är det inte alltid man får tycker jag. Akademisk kvart!!

Privat är det väl nästan så att man får sätta upp "hushållsarbete" i kalendern, då kan man ju i alla fall inte "glömma bort" det.