söndag, januari 02, 2011

Året som gick…

2010 – vart tog det året vägen?! Rasande fort har det gått och nu är det 2011. Ja du milde…

Lite sammanfattning kanske det kan vara läge för, nu ska vi se vad jag minns? UTAN att fuska och kolla i bloggarkivet!

Januari: snö, snö, snö… Gick första halvan av agilityinstruktörsutbildning och hämtade i slutet av månaden hem Lazer!

Februari: Ännu mer snö, och andra halvan av agilityinstruktörsutbildningen. Var valpledig halva månaden och det var ett fasligt fixande och trixande när jag skulle börja jobba, för inte kan man sätta ut en 10 veckors valp i hundgård när det är snö och minusgrader (hur många som helst).

Mars: Det började väl så smått anas en vår, vintereländet gjorde dock att mina planer på att springa Göteborgsvarvet i maj började grusas. Förkylningar och hala vägar…

April: Bör det ha varit när jag började på valpkurs med Lazer… Gick agilityhandlingskurs med Otto under påsken (den var väl i april, eller?).

Maj: Nåt Göteborgsvarv blev det INTE. Lazer var krasslig i magen och jag smått hysterisk. Tvingade till mig en röntgen som nog tydde på en kotte, tror vi? Otto och jag försökte tävla lite agility men som vanligt blev det disk – och disk…

Juni: För första gången kom Otto och jag i mål på en agilitytävling. Med typ 10 fel (2 vägran pga förbisprungna hinder) och en del tidsfel pga att man måste komma “rätt” igen. Det var dock inte mer tidsfel än att det definitivt bevisade att farten finns där… Kom igång och började springa lite igen.

Juli: Semester, om än inte så lång pga valpledigheten som åt upp en del semesterdagar. Vi var på Öland några dagar med C&J&W, sen bar det norrut till Fagerstaveckan där vi träffade Lazers mamma Engla och ena syrran. Otto och jag diskade oss som vanligt… (fast i det ena fallet vill jag skylla på husse som stod och surrade vid sidan av banan precis när vi gick in för start)

Augusti: Vi medicinerade mot noskvalster och missade därmed ett antal tävlingar… Joggade på lite men blev förkyld i slutet av månaden, lagom till…

September: … då Tjejmilen gick. Det blev långt ifrån PB, funderade allvarligt på om det verkligen var smart att starta, men gjorde det, i lugnt tempo. Kom iväg på nån tävling till med Otto…

Oktober: Vi var på skördefesten på Öland, “minisemester” och så  blev det ett sista tävlingstillfälle innan Otto helt gick över till jakten. Det ena loppet blev riktigt bra trots disk, den fick nämligen jag ta på mig pga dålig placering… Gick handlingskurs igen. Och “instruktörsutvecklingskurs” – där det var flera som inte sett Otto tidigare och undrade vad jag pratade om med att han går sina egna vägar.

November: Tillbringade sista veckan denna månad i England på tjänsteresa och kom hem till andra delen av “instruktörsutvecklingen” som var första-advent-helgen. Och kom totalt ur fas med allt vad adventspyntande osv heter! Det snöade dessutom medan jag var i England, både där och här hemma…

December: Allting är vitt-vitt-vitt. Trodde väl aldrig man skulle uppleva en hel december i Skåne med snö… men så blev det…

Lite så där allmänt hela året så har det ju pågått träning av Lazer på olika sätt, spår, sök, lite agility och lydnad…

Inga kommentarer: