onsdag, januari 12, 2011

Hoppsan

Dagarna rusar förbi. Upptäckte just att det här blir mitt 1001:a inlägg i bloggen. Borde ju så klart varit mer observant när det tusende skrevs och firat detta på något vis men man kan inte lyckas jämt.

Hundträningen bedrivs fortfarande mestadels inne i badrummet. Otto har varit med och åkt lite skidor och ikväll har vi faktiskt joggat lite. Lazer har övat apportering med husse (som var förvånad över hur lätt det gick att "lära" liten svart att hämta och komma - att jag har lekt hämta-lekar sedan vi hämtade hem valpen, har han tydligen missat...).

I lördags tog jag med mig träningskompisen L och åkte till Göteborg och MyDog-mässan. Vi stannade hos Engelsons i Falkenberg på vägen upp så vi var inte framme förrän vid lunchtid och då skulle vi hitta parkering (som var ungefär som en skridskobana, jag blev faktiskt lite nervös för att bilen skulle börja glida när vi stod still i en liten sluttning...) och med raska steg promenera till mässan... Vi hann i alla fall se ett par timmar agility och kolla runt och shoppa lite. Det är kul att komma ut på lite utflykt och faktiskt inte ha någon "funktion" ibland.

Det har jagats hönor till förmån för klubbens kassa måndag och tisdag kväll. Detta får dessvärre dåliga följder för dels hundträningen och dels hemmet - det blir lätt lite kaos när man bara är hemma och rastar hundar, äter och sen ger sig iväg igen. Och kommer hem ett antal timmar senare, med bara 3 mål i huvudet: duschen, äta landgången man får med sig hem och sedan sova. Det får nog bli lite broms på mitt deltagande i dessa aktiviteter igen, för det känns inte särskilt bra att inte hinna med våra egna hundar. Tidigare har det ju bara varit B som varit delaktig just därför men de senaste gångerna har även jag varit inblandad, brist på folk...

Inga kommentarer: