torsdag, januari 06, 2011

Men hur mycket snö kan det komma?!

Det är ju inte bara spår-, sök- och agilityträningen som är lagd på... is (hepp) för tillfället. Jakt med hund är inte tillåtet i det här "väglaget" och stackars Otto har inte fått göra mycket av det han egentligen ska den här säsongen känns det som. Oktober och november - sen kom snön... Istället blir det alternativ aktivering i badrummet med nostarget, platsliggning med huvudet nere och lite annat smått o gott. Lazer får också lite såna övningar... Men det var ju inte det här vi hade tänkt oss?!

Med tanke på snöläget = ingen jakt funderade jag en kort stund på att anmäla mig och Otto till en inomhustävling i slutet av januari. Men sen tänkte jag till ett varv till. Vi kan ju inte träna... och starta en Otto som inte sett ett agilityhinder på typ 2 månader på tävling verkar inte... smart! Jag la ner den idén igen.

Igår tog jag fram skidorna igen och bitvis kunde jag hitta tillbaka till mitt gamla spår ute på åkern, där var det riktigt bra före när den gamla snön sjunkit ihop lite och ett nytt lager nysnö lagt sig ovanpå. (Man måste ju försöka hitta något positivt med snön i alla fall?!) Men, idag kommer det mer snö, och det blåser, så nu lär spåren vara försvunna igen...

Husse kämpar på med det som jag hävdar ska bli ett arbetsrum och han vill ha som nytt sovrum. Jag pillrar med föreningsadministration (bokslut, budget, verksamhetsberättelser, kallelse till årsmöte...). Och snön fortsätter falla...

1 kommentar:

Lotta sa...

Ja ibland är det bra att tänka både ett och två varv extra. ;-)