söndag, augusti 21, 2011

Hjärnspöken, fullt ös och slappa...

Den där stunden framför tvn i fredags satte tydligen fart på min hjärna. Natten till igår kryllade det av kanotister i mina drömmar. Lite läskigt var det när jag vaknade och insåg att min hjärna hade återupplivat en person som har varit död i ca 12 år... Jag var till och med på begravningen. Hua!

Som motvikt till detta kastade jag mig in i hundvärlden istället igår och gjorde en utryckning till Göteborg där det var final i Doggy Professional Agility Cup. Det är Sveriges Hundungdom som kör detta ihop med Doggy och kombinationen behov av tidtagningsutrustning (som HU-distriktet äger) och funktionärer (jag) gjorde att jag blev ombedd att komma upp. Det är kul att göra "punktinsatser" på det sättet faktiskt! Det blev en ganska lång dag, men allt gick bra.

Idag har jag varit lite smålat, tycker jag själv i alla fall. Husse stack iväg på bockjakt mitt i natten och jag vaknade vid halvsju och kunde inte somna om (troligen för att jag då hade sovit mina 7 timmar, det har varit mitt sömnbehov i ganska många år, men risken är väl att det är åldern också...). Lika bra att kliva upp, äta frukost, städa lite... Sen kom husse hem och så småningom gav vi oss iväg för att köpa ett par fönsterbänkar och "bunkra" lite i största allmänhet. Efter hemkomst vidtog - slappardagen... En stund på soffan, en stund i baden-baden-stolen (i skuggan, jag fixar inte att sitta mitt i solen några längre stunder numera - tänk, jag som kunde sola i timmar förr...). Säkert nyttigt på många sätt - men sen blir jag ju så stressad av allt jag BORDE ha gjort. Nu är jag tack o lov just nu ikapp med det som "måste" vara klart dvs har någon form av deadline och det är nog därför som jag "vågar" kosta på mig lite slapphet. Vissa saker är det ju liksom inte nån katastrof om de blir liggande en dag till, eller en vecka för den delen...

Husse stack iväg på bockjakt igen nu på kvällskvisten och jag tog hundarna och körde till klubben. Dagen igår blev inte så kul för dem så lite agilityträning kunde väl göra susen tänkte jag. Med Otto gick det "sådär" och det är återigen höger-slalom som stökar. Till slut fick jag till det. Jobbade också lite på tighta svängar, där har vi sekunder att hämta. Det kommer behövas om vi nu skulle lyckas klara ett par pinnar till så att vi blir uppflyttade till klass 2. Lazer fick köra raksträckor, tighta svängar, slalom och lite kontaktfält - nerfarten på balansen (det körde jag förresten med Otto också, fast egentligen är det nog Aet jag borde traggla med honom på den punkten).

Och nu... står det en pajdeg på "vänt" i kylen... Det ska bli en hallon-maräng-paj, är det tänkt. Vi får väl se hur det blir.

Inga kommentarer: