tisdag, augusti 02, 2011

Vem snodde juli månad?

Redan augusti och igång på jobbet igen. "När jag var liten, var sommaren lång" finns det en strof som säger i en av Niklas Strömstedts låtar (sent 80-/tidigt 90-tal...). Den drar jag fram varje år vid den här tiden. Visserligen var 10 veckors sommarlov mer än vad 3 veckors semester är men... Jag vete katten var tiden tar vägen?!

Sliter just nu med inkomna ärenden som inte hanterats under min semester. Kollegorna har haft koll och svarat på akuta saker, men det ska ju rubriceras och hanteras osv...

Igår kväll hade jag planerat att ge mig ut och springa med Otto o Lazer direkt efter jobbet. Den planen blev raskt förändrad för precis när jag kom hem öppnades himlens portar och Tor körde sin vagn... Att ge sig ut på de öppna fälten runt vårt hus i åska känns rent dumdristigt så det blev till att vänta en stund. Men när uppehållet kom så... Den lille svarte hunden börjar nu fatta vitsen med att vara med matte och jogga, efter några turer med storebror som draghjälp. Husse tog en promenad med Hampus, som hade viss draghjälp av vittringen av oss... han har ju inte så brått på promenaderna numera annars, den gamle.

Inga kommentarer: