torsdag, september 24, 2009

När verkligheten överträffar dikten

Ja då har det ju hänt igen - STORT spektakulärt rån i Stockholm, det har väl ingen missat. Det tog ett tag innan jag fattade att det var min mammas gamla arbetsplats som var drabbad. Hon är ju dock pensionär numera, tack o lov!

Eftersom jag gav mig i kast med Arne Dahls serie om A-gruppen för ett tag sen, tog mig igenom Misterioso som kronologiskt är först men utgavs som nr 2, den gångna helgen som ljudbok (bra vid resan till o från Jönköping), kan jag inte låta bli att tänka att om "Rikskriminalens enhet för våldsbrott av internationell art" hade funnits i verkligheten (det kanske den gör, utan att vi i allmänheten vet det?) så hade det som hände igår verkligen varit ett fall för dem!

Nu drar det ihop sig till bilkörning igen så nu i eftermiddag ska jag ta en tur förbi biblioteket och låna en ny ljudbok...

3 kommentarer:

Lotta sa...

Jag kom osökt att tänka på Oceans 11, 12, 13...

Men visst hade det varit ett fall för A-gruppen, och det finns säkerligen någon liknande grupp inom Rikskrim, det kan vi nog vara övertygade om.

Bibbi sa...

Jag har bara sett 11 och 12...

Och ja - det finns säkert en lämplig grupp som tar hand om sånt här, men det är antagligen "toppaste top secret". ;-)

Unknown sa...

Jag undrade först om pressen börjat skriva fiction, kändes inte som Sverige på nåt sätt...

Du vill inte låna ut Arne Dahl förresten?