söndag, september 13, 2009

Svarta hål i universum?

Ja, såna har vi ju alla hört talas om. Men ibland börjar jag verkligen undra om det finns svarta hål i... jordatmosfären?

Vi bor ju inte precis i något stort hus. Ändå händer det emellanåt att saker försvinner spårlöst - för att emellanåt dyka upp igen. Nu ikväll bestämde jag mig för att ta tag i problemet med kopplingen dator-kamera. Alltså - dags att plocka fram installations-cdn. Dyker ner i lådan där vi förvarar dylika tingestar. Och hittar - ingenting som passar...? Rotar runt febrilt här hemma, letar t.o.m fram kvittot för att se hur länge sen det var jag köpte kameran - SÅ länge sen var det inte och därmed borde inte cdn ha kunnat försvinna särskilt långt.

Under letandet hittar jag dock en helt annan program-cd. Som jag också har letat efter. I typ 1½ år?! Är det någon som kan förklara detta fenomen??

Söktävlingen idag blev av det lilla formatet. Det rasslade in återbud igår kväll och efter skogsarbetet idag var det 2 kvar i lägre, 2 i högre och 1 elithund. Gladast av dessa tror jag vinnaren i lägre blev när h*n blev uppflyttad. Jag skulle inte heller ha trott på uppflytt med tre nollor i protokollet (jag - tävlingssekreteraren - litade faktiskt inte på datorprogrammet och räknade om resultatet manuellt...) men ekipaget hade fina betyg i övrigt och i lägre kan det uppenbarligen räcka. Vårt hemmaekipage O med W fick ihop godkänt resultat i högreklass ("när är nästa tävling jag kan anmäla till" var kommentaren).

Å så säger vi grattis och lyfter på hatten för J, C & deras dobbis Gizmo (samt lillhusse W). Gizmo kan numera tituleras Svensk UtställningsCHampion efter att ha hämtat hem det sista certet på Sofiero idag! Det är kul när det går bra för klubbkamraterna!!

Resten av dagen har ägnats åt hundpromenad och röjning i hemmet. Det är inte klokt vad det kan "sunka till sig" på bara en vecka...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Större hus och mindre grejer. Typ ha kvar en femtedel av nuvarande grejer. Det är iallafall vad jag kommit fram till här hemma - fast det är ju förstås inte mina grejer som ska rationaliseras bort, haha...

Bibbi sa...

Förvirrad var bara förnamnet. Jag satt och glodde på rätt CD - men tyckte det stod "fel" saker på den. Men inte tusan hjälpte det att installera om? Däremot funkade det att installera programvarorna på jobbdatorn - DEN pratar kameran med?!

Unknown sa...

Skumt! Testa att ladda ner drivrutiner från kamerans webbsajt istället? Kanske finns nyare version med fixade buggar...

Bibbi sa...

Har varit inne hos Canon och kollat, finns INGENTING om "felavhjälpning". Det konstiga är ju att det HAR fungerat tidigare?! Och att det inte hjälpte att installera om - men funkar på en annan dator? Precis som om något "blockerar" kontakten?? Ska testa att köpa en kortläsare för nu börjar jag bli trött på det här.

Unknown sa...

Man kan bli tokig på tekniska prylar. D hävdar att kortläsare är både bättre och snabbare än sladden rakt i kameran, så det kanske är en bra idé!