onsdag, september 09, 2009

September

Ja då är vi ju en bit in i september och det blir allt mörkare på morgnar och kvällar. Programmet är tämligen fulltecknat på fritiden och det är därför det har varit lite tyst här. I helgen som gick var vi t.ex. i Stockholmstrakten på Sveriges Hundungdoms "Repskap" (centrala årsmötet), som ombud för Skåne-Blekingedistriktet (vi var inte ensamma, det var 3 tjejer till med som ombud för distriktet). En del gamla bekanta, många nya ansikten (det är ett sundhetstecken att deltagarna byts ut i större grad inom Hundungdom än på SBKs årsmöten...), intressanta diskussioner, kul lekar (sopsorteringsstafetten var en höjdare), utdelande av utmärkelser osv. Bara att äta hotellfrukost är ju en höjdpunkt... Otto var ju på sitt första repskap för 3 år sen när han bara var 10 veckor. Den här gången kunde han inte sitta i mitt knä i möteslokalen!

Kurserna har startat nu i veckan. Det var 22 st som ville gå fortsättningsagility - det kom 11... Två kurser blev snabbt en!

Det är mycket möten just nu på fritiden och dessutom testar vi på jobbet = långa dagar. Idag körde jag hemifrån kl. 06.30 och kom hem vid 21.30. Fast då hade jag ju varit på styrelsemöte på klubben och så gratulerade vi Bs systerdotter som fyller år, också... Såna här dagar är det skönt att vara två om hundar och vardagsliv!

Skulle kunna skriva hur mkt som helst eftersom det är en dryg vecka sen sist... Sista gången med Jan Gyllensten tittade vi på en inlärningsmodell för framförgåendet som jag ska testa med Otto. Kul med nya (för mig) idéer.

Kameran vill inte prata med datorn just nu vilket irriterar mig för jag har bra bilder i den, ska testa att installera om lite drivrutiner och så. Nån dag. När jag har tid?

7 kommentarer:

Lotta sa...

När du har tid?! Framåt november kanske?

Bibbi sa...

Faktum är att redan i oktober ser kalendern lite "trevligare" ut. Av någon anledning har det klumpat ihop sig väldigt mycket aktiviteter nu i september...

Lotta sa...

Det tror du bara... vi är inte där än. ;-)

Unknown sa...

Fast han vill nog bra gärna sitta i knät ändå, den lille hångelpellen?

En bra sak med att dagarna blir kortare är att när solen numera står lägre får vi mer sol på balkongen (den är nedanför balkongen ovanför så att säga)!

Anonym sa...

Nu vill jag att du ska uppdatera bloggen. Du måste skryta om Snygg-Otto. Han är sååååå fin. Nu kanske vi kan få med er på fler utställningar framöver. Vi kan ju ta husvagnarna med oss.

Jessica sa...

Skit också det är jag som skrivet den senaste kommentaren men jag glömde visst skriva mitt namn......

Bibbi sa...

Jessica, som framgår ovan i det inlägg du längtat efter, så var jag så trött igår kväll så att sparka igång datorn var bara inte att tänka på... Jag var på väg men somnade istället!!