tisdag, oktober 06, 2009

AJ!

Idag funderade jag på att fortsätta på språkpolistemat, eller snarare svårigheten att uttrycka sig i text, men nöjer mig med att sammanfatta mina iakttagelser med att det är lustigt hur 2 personer kan läsa in rätt olika saker i en enda mening. Det var alltså jag och husse som läste samma text och tolkade en del av den något olika. Något...

Istället tänker jag beklaga mig lite. I fredags morse var jag hos tandhygienisten. Verkligen inte någon favoritsyssla och hon konstaterade att "du är ju spänd som en fiolsträng". Ja tacka katten för det - hela min kropp väntar på det ilande ljudet från tandstensborttagningen. Urk. Att sen vara rätt "öm" i munnen resten av dagen är väl bara normalt, men under helgen har ömheten hängt kvar för att igår utvecklas till en kvalificerad tandvärk. Eller egentligen tandköttsvärk. Mina visdomständer är "under eruption" som det så fint heter, vilket betyder att där finns en del fickor och annat elände. Lustigt (?) nog frågade tandhygienisten t.o.m om jag brukade ha problem - tja, någon gång om året gör det sig påmint, var mitt svar. Typiskt att det blev just nu... Min teori är att någon bakterie slank ner i nån ficka under tandstensrensningen. Har nu envist självmedicinerat med Ibumetin och Corsodyl bakteriedödande munhålegel som tandläkaren rekommenderade sist det begav sig (snart 2 år sen). Nu ikväll känns det aningen bättre och nu borde effekten av den senaste värktabletten ha klingat av.

Igår höll husse kurs och jag och Otto tränade lydnad. Plötsligt fick bus-Otto ett ryck och drog rakt in i förrådet på klubben?! Han är rolig, den...

Ikväll höll jag kurs och ingen egen träning blev det. Gruppen är lite spretig i sina förkunskaper men det är roligt att se att allt fler hundar drar framåt bättre och bättre.

För övrigt håller vi på och klurar på inredning till uterummet. Inte helt lätt - det ska vara något som passar och som vi båda gillar och som inte kostar skjortan....

3 kommentarer:

Lotta sa...

Det där med läsförståelse är inte alla förunnat. :) Hoppas tandvärken ger med sig utan vidare ingrepp (och kostnader).

Unknown sa...

Corsodyl, är det den som smakar så illa? Fy. Hoppas det går över fort!
(fast jag vidhåller att livet är bättre utan visdomständer...)

Bibbi sa...

Lotta, jag vet inte om det är läsförståelse direkt, kanske snarare... förutfattad mening? Idag på morgonen har jag avstått smärtlindring och det verkar vara på väg att ge sig. I annat fall har jag "Frisktandvårdsavtal" genom Folktandvården, vilket betyder att jag betalar en fast summa varje år och i det ingår ALLT. Mycket praktiskt!

mialena, ja - Corsodyl smakar illa, klorhexidin är inget kul. Igår kväll körde jag en rejäl sköljning med Listerine istället - min tandhygienist hävdar att jag hör till den kategori som SKA använda detta 3ggr i veckan för att minska tandstenen (med anledning av viss mediadebatt om att det medlet misshandlade emaljen hos många användare).