torsdag, oktober 22, 2009

Fredagen den 13:e?

Igår var det Murphys lag på längden och tvären på jobbet. Det som kunde gå snett - gick snett. Åtminstone kändes det så... Jag var hemma först tjugo i åtta på kvällen! Kul? Nä, inte direkt. Fast samtidigt ÄR det roligt att det händer saker och lite "drag". Nåväl - det finns ett liv efter lanseringsstarten. Eller - this is not the end of the beginning, eller hur det nu var...?

I tisdags var det kurs igen, vi körde lite av det som förekom i helgen och det gick riktigt bra, även för dem som inte var med under helgen! Efter kursen körde jag Otto och det är som vanligt - när han lyssnar, så funkar det. En liten otäck incident hade vi - det började bli rejält kvällsfuktigt och på något märkligt sätt lyckades han fastna med svansen runt en slalompinne?! Maken till märklighet har jag aldrig sett, men han har ju ganska mycket päls på svansen som på något sätt "sög fast" runt pinnen. Har även börjat jobba på att få till ett fungerande högerslalom (för icke-agilitymänniskor; alltså att hunden är på min högra sida i slalomet, själva hindret ska ju fortfarande utföras på samma sätt oavsett var jag befinner mig) och det tar sig!

Nu ikväll skulle jag köra en liten presentation av freestyle, vi försökte ju med "temakvällar" nu på torsdagarna under hösten. Det kom två... Vilket ju var fler än noll, så alltid nåt! Vi hade även en del pyssel med den lydnads- och appelltävling vi har om 3 veckor. Anmälningstiden går alltså ut imorgon och det har formligen VÄLLT in anmälningar. Ett extra domarlag till brukset (vi kör appell spår, sök och rapport och har fått anmälningar i samtliga grenar) och en extra lydnadsdomare har vi fått kalla in. Pust... Men det löste sig. Nu ska bara spåren gås ut osv osv. Det har blivit lite plustid på flexen den här veckan och det kommer behövas inför tävlingen.

Bokade tid hos kiropraktorn till imorgon också. Det känns INTE bra i ryggslutet och jag känner igen känslan. Bäckenet flyttade uppenbarligen på sig i fallet på bowlingbanan i söndags, så jag tog tag i telefonen och ringde - lika bra att få det åtgärdat!

Inga kommentarer: