söndag, oktober 11, 2009

Orka?!

Till slut kommer man - uppenbarligen - till den där punkten då kropp och själ inte längre orkar. I torsdags vaknade jag med en lätt huvudvärk, som under morgonpromenaden utvecklades till en sprängande sådan. Beslutade att stanna hemma och eventuellt försöka jobba lite hemifrån på eftermiddagen, men nej - det blev en hel sjukdag. Nu är det ju inte ofta jag har sådana, så det i sig är väl lite smått anmärkningsvärt. Att jag sov hela dagen, i stort sett, samt påföljande natt, för att på fredag morgon kunna traska till jobbet vid tämligen gott mod, är också lite intressant. Akut sömnbrist, eller nåt?

Effekten av detta blev att bloggande och annat datoranvändande har jag helt enkelt inte orkat med. Vet inte om jag nämnde det men i somras när mialena med man var här på besök, filosoferade vi en del kring det här med varför vi hade mer tid "förr". Kan det vara så att mailande, MSN, bloggar och allt vad det är (och då är jag ju inte ens aktiv på Facebook, jag har ett konto men jag är aldrig där) är en tidstjuv?!

I fredags kväll hade vi "storstilad" invigning av uterummet (vi lyckades hitta bord och stolar i onsdags)! B fyllde år så svärisarna kom hit, vi mumsade smörgåstårta, vanlig tårta och hade trevligt.

Igår hade vi sovmorgon - var inte uppe förrän vid 8. Känner många som inte skulle säga att det var någon direkt sovmorgon men i vår värld så... är det så! Stora delar av dagen gick åt till höststädning i trädgården (skördade sista potatisen och morötterna bl.a.), B monterade taklampa i uterummet och byggde trapp eftersom det är lite nivåskillnad mellan uterum och resten av huset... Ja - vi är inte sysslolösa på något sätt!

Idag var det proviantering på schemat. Eftersom det varit många helger som gått åt, så var det dags att fylla på lite i förråden.

Hundmässigt har det bara blivit promenader av olika längd och omfattning under helgen. Nån "blogghundägare" är jag inte... Ja, för att förklara: Det finnns ett begrepp på vissa håll om "blogghundar" - såna som gör allt rätt när man tränar osv. Jag har dock börjat tänka i termerna "blogghundägare". Ja ni vet - de där som har kraft och energi till att träna hund varje dag, åtminstone som det låter i deras bloggar.

Imorgon börjar älgjakten.

En miljon föreningsgrejor väntar också på att bli åtgärdade. I vilken ände ska jag börja?!

4 kommentarer:

Lotta sa...

8 ÄR sovmorgon. Definitivt. Här gick reveljen (läs hundarna) vid 06.30 igår... Och duktig tjej som lyssnade på kroppen och stannade hemma och vilade sig i form.

Unknown sa...

Åh, morötter! Såna testade jag inte att odla på balkongen. Borde dock funka i hink, eller?

Bra gjort att stanna hemma och inte jobba alls på hela dan! Planera in lite slötid i din kalender då och då, sån som bara ska vara för DIG! En kvarts slappande med bok, tex, räcker långt!

Bibbi sa...

mialena: Jag har odlat morötter i hink förut - numera kör jag ju i pallkragar och det blir ju inte så mycket djupare.

Helgen var ju att betrakta som slötid så det var välbehövligt!

Unknown sa...

Ja då borde ju hink funka. Ska bara komma ihåg att köpa frön :)