tisdag, oktober 27, 2009

Och nu blir det reklam!

Eftersom det finns psoriasis i min släkt och jag stundtals brottas med något mjäll-aktigt i hårbotten, har jag rätt länge använt “vanligt” mjällschampo med gott resultat. Detta är ju dock inte så där särskilt snällt mot vår miljö. Alltså provade jag att byta till “vanligt” schampo för ett tag sedan. Tog inte lång tid så var kli och äckliga vita flagor tillbaka. Fick då frågan av mialena – “finns det nåt Lush i närheten av dig?”. Mja, inte direkt nästgårds men ibland passerar jag Center Syd som ligger utmed E6 söderut. Sagt och gjort – i fredags stannade jag till där och köpte schampo i fast form. “Soak n’ float” heter det och verkar vara baserat på tjära – om det nu är miljövänligare vet jag inte men eftersom kedjan har det som ledord så får jag ju anta det! Och faktum är att det funkar! Det är rätt häftigt med schampo i “bit” och redan efter första användningen slutade det klia. Köpte en “vanlig” sort åt B också – typiskt mig att gå på en sån där “köp fler så får du…” kampanj. Även han var lite fascinerad över att det löddrar bra osv. Om det nu även är så drygt som det påstås, så kan det här bli en bra affär.

För övrigt har vi ikväll haft kursavslutning och klubbtävling i agility. Jag sprang med både Otto och Hampus. Det är definitivt inte optimalt läge att B dömer när jag ska springa med husses hund… I hoppklassen gick det faktiskt riktigt hyggligt (när jag fått loss Otto från husse) men med 5 hinder kvar blev det disk – vi missade ett hinder och tog nästa – jag skriver “vi” för antagligen visade jag fel på något sätt... Hampus travade runt banorna men lyckades ta något hinder fel och så blev det disk där med. Trots detta slutade vi som totalfyra i “serietabellen”!! Nu blir det pension för Hampe, vi kan köra lite “på skoj” men inga hela banor.

Huruvida det var bra för min rygg att springa agilitylopp vet jag inte, det visar sig väl imorgon. Det har i alla fall känts bättre o bättre under dagen idag.

1 kommentar:

Unknown sa...

Avtackning med köttbullar och hela kitet förstås? :)

Bara man lär sig hur lite man behöver så är det himla drygt! En månad åtminstone hävdar D, som nog tar lite väl mycket.