söndag, oktober 17, 2010

Hur...

... ska jag hinna allt jag vill/behöver den kommande veckan?! Det är just nu frågan... Inte blev det bättre när posten bar hit en pärm som ska vara igenomläst innan domarkonferensen jag ska på nästa helg. Den kom i torsdags, så jag kan tycka att det var LITE sent, för det är inte lite material. Jag brukar inte orda så mycket om mitt freestyleengagemang här men nu blev jag lite irriterad. De flesta av oss som dömer, har ju jobb/studier på dagarna och antagligen ganska många andra engagemang på kvällar o helger.

Idag har vi fortsatt kurseriet, dvs vi tog oss runt hela banan som byggdes upp igår. Svårt men roligt och framför allt började Otto svara riktigt bra på en hel del av de "nya" handlingmanövrarna + att jag på sista rundan när vi sprang hela banan, faktiskt fick stopp på honom när han var på väg att ta ett hinder från fel håll. Lyhördheten har alltså ökat lite till, tjoho!! Vi ägnade också lite tid på eftermiddagen åt "grundträning" - dvs sånt som är viktigt för Lazer och för den delen även för vuxna hundar. Sitta kvar (start), vara nära (här), röra sig "runt" hinderstöd och inte minst - kontaktfält. Nej, agility är INTE lätt. Och just detta att det hela tiden dyker upp nya handlingslösningar osv gör det inte enklare precis.

När jag kom hem tog jag tag i räddningsaktionen för pelargonerna - det var -6 grader imorse så de såg lite ledsna ut. Nu har de fått flytta in i uterummet och där är det nog lite mysigare när man är pelargon. :-)

Efter det så ville husse åka och jaga lite änder. Han ville påskina att det var Lazer som framfört dylika önskemål, hrm... personligen tycker jag inte det är särskilt upphetsande med jakt som innebär "sitta och vänta" men jag bet ihop. Bra träning för Lazer att vara passiv. Nu blev det ingenting skjutet för ankorna var inte ute och flög idag - och de som var det, flög för högt. Tur för dom, otur för oss.

Inga kommentarer: