onsdag, oktober 13, 2010

Träning och höst

Jag har ju faktiskt varit riktigt flitig när det gäller träningen de senaste dagarna (vilket bidrar till att jag inte orkar blogga när jag sen väl kommer hem).

I måndags hade B kurs och jag följde med ner på klubben. Körde lite lydnad (position, framförgående och platsliggning) med Otto och Lazer fick roa sig med position, sitt-stanna kvar och ligg. Sen körde jag iväg till det närliggande elljusspåret (det är väl någon km från klubben) och testade det med Otto. Ca 3,4 km blev det och det var en bra och omväxlande runda. Inte det bästa elljus jag sprungit i men bättre än beckmörker! Vi har ju dusch på klubben så in där när jag kom tillbaka och sen ägnade jag mig åt att skriva klubbens svar på remissen om det föreslagna naturreservatet som vi kommer att bli omringade av framöver. En effektiv och bra kväll!

Igår var det kurs. Vi hade 3 olika kombinationer och det tar sin lilla tid även om vi delar upp gruppen och kör 2 komb parallellt! När vi var klara körde jag igenom den ena (byten i 8a) med Otto och sen satte jag upp något som i alla fall påminde om sekvensen där vi diskade oss i hoppklassen i söndags - hopp, böjd tunnel, hopp. Till slut fick jag till det, för problemet där var nog min handling-osäkerhet, helt klart. Lazer fick faktiskt vila, för när jag var klar med Otto var klockan närmare 21 och jag var lite trött. Gårdagen blev inte som planerat på jobbet heller, vilket gjorde att den mentala tröttheten var påtaglig...

Idag är husse på möte och jag har fortsatt på det effektiva spåret. Först koppelträningspromenad med Lazer (ibland börjar jag undra om det lilla svarta yrvädret någonsin ska lära sig att gå i koppel, men sen kommer de där stunderna när det ändå känns som det finns hopp) och lite slalom och ligg-träning när vi kom hem igen. Fick städa gräsmattan lite först dock... Sen var det Hampus tur, han fick en promenad på tuman-tass med matte. In med honom och ut med Otto, där började jag med slalom och platsliggning, sen in och byta kläder och ut och springa, ca 3,5 km fick vi ihop här hemma också - fast med pannlampa. Känns bra att hundarna fått en ordentlig dos vardera av min tid ikväll! Tvättmaskin och torktumlare sköter sig ju till stor del själv (men nu finns det en hög att vika, fast det får nog bli imorgon). Nu återstår lite föreningsarbete och sen är det frågan om det blir en stund i TV-soffan eller sängen med den första i högen av deckare jag fick av K i somras.

Det är bara att konstatera att det är bra för mig att ha ett träningsprogram att följa, om än enkelt...

Frosten har slagit till med full kraft, igår och imorse var det skrapa bilrutor som gällde. Dahliorna är nu bortom all räddning så i helgen får jag försöka hinna med att gräva upp knölarna för vinterförvaring. Hann fota lite innan men bilderna får jag lägga upp en annan dag. Måste leta fram "höstkängorna" så jag slipper frysa om fötterna på morgnarna på vägen till jobbet.

Inga kommentarer: