tisdag, oktober 05, 2010

Lite bloggtorka

...betyder inte att inget händer, utan snarare tvärtom, det är fullt upp hela tiden så jag hinner inte skriva. Eftersom jag hävdar att det ska vara roligt att blogga så tänker jag inte känna dåligt samvete för att jag inget skriver - dessutom verkar jag (med tanke på kommentarsfrekvensen på de flesta inlägg som är obefintlig) inte ha så många läsare som saknar mig... OK, nu skriver jag ju egentligen mest för min egen skull, för att fylla behovet av att få ur mig en massa ord, men ändå. Det hade varit kul att veta om det är några fler än Lotta, mialena, J, Lime och Agnetha som läser vad jag skriver... Jag TROR att det är det...

Förra veckan rasade förbi i ett fruktansvärt tempo men i fredags hade jag (och husse) tagit semester. Dels startar ju rådjursjakten den 1 oktober, men vi hade också planerat in att göra en utflykt med husvagnen till Ölands skördefest på en liten minisemester. Vi visste väl inte riktigt vad detta "spektakel" skulle innebära men oj... Det var mer folk än vad det var mitt i semestern i juli månad, kändes det som i alla fall! Lite bilder och mer funderingar kring detta kommer senare.

Två böcker har jag läst ut den senaste veckan också. Berättelsen om Edgar som jag nämnt tidigare har det tagit mig lång tid att ta mig igenom. En tegelsten på 600 sidor. Mer funderingar kring den kommer också senare. Eftersom det gick så trögt kan jag bara konstatera att de recensioner jag letade upp på nätet var milt sagt varierande i sina omdömen. Dessutom har jag lyssnat mig igenom, som CD-bok (delvis på vägen hem från Sthlms-trakten förra helgen), Anne Holts Presidentens val. Jag lovar att återkomma om den också.

6 kommentarer:

Lotta sa...

Visst är det trist med den nedåtgående kommentarskurvan? Jag har ju bloggen länkad till FB också, så att det automatiskt läggs ut en länk varje gång jag uppdaterar, och en del tycker liksom det räcker att lite slött trycka på "gilla"-knappen där. Inte riktigt samma sak som en personlig kommentar liksom...

Bibbi sa...

Jag har ju valt att INTE länka bloggen och FB, av lite olika skäl. Det du nämner verkar onekligen vara ytterligare ett! Det jag tycker är lite tråkigt är att jag VET att det finns folk som läser här, för när jag träffar dem irl så kommenterar de att "jag har ju läst om...". Ett litet livstecken uppskattas ju...

Maja sa...

Jag läser ;)

Anonym sa...

Du måste läsa mina älsklingsböcker om Reacher. Eller nej, jag vill nog ha honom för mig själv. Skulle nog bli våldsamt svartsjuk om någon annan gillade honom också. Men om du ändå skulle så är min favorit Fienden. Men man kanske ska börja med Dollar. Jag läser om den just nu.../Nina.

Bibbi sa...

Se där, två "smygläsare" gör sig hörda... :-)

Nina, jag har en mastodonthög med böcker jag ska läsa men tack för tipset, jag undrar ju lite vad detta är eftersom du verkar så himla frälst. Du får berätta när vi ses!

Unknown sa...

Är dålig på att kommentera - får bli skärpning där! Jag håller med, man ser spår av många men inte många som skriver...