tisdag, december 28, 2010

Julklappsreturer och badrumsträning

Husse var inte så framgångsrik i år när det gällde julklapparna - trots att han följde listan jag skickade till tomten...

Den lilla makalösa manicken som skulle föra över ljudet från datorn (Spotify) till stereon visade sig kräva röd-och-vit-ljudingång... Vilket det inte finns här... Bara att lämna tillbaka och skaffa nåt annat istället - det blev en "wake-up-light", som för övrigt också stod på önskelistan. Ja, en sån där väckarklocka som väcker med ljus. Ska bli spännande att se om och hur det funkar och inte minst hur hundarna reagerar. En kollega har en sådan och är väldigt nöjd, tydligen.

Tröjan jag fick var en storlek för liten. Och när vi kom till butiken idag fanns det bara ännu mindre storlekar kvar, så det blev en helt annan modell och färg...

Passade på att köra lite badrumsträning med grabbarna grus nu ikväll också. Det har varit lite si och så med inspirationen för träning ett tag men nu... Otto fick ägna sig åt nosdutt på plastlock (genomskinligt, pringles...). Ja, en nostarget alltså. Detta börjar han verkligen greppa bra nu, tror jag ska ta in kontaktfältsbrädan i badrummet nu också (husse kommer nog snart VERKLIGEN undra vad jag håller på med). Som en intressant bieffekt fick jag fram ett fint kryp också - ett litet, litet missförstånd föreligger nämligen för Otto tror att man helst ska ligga ner och dutta. Den missen kan jag stå ut med! Extra kul att detta funkar med tanke på att när jag för något år sen försökte introducera tasstarget på musmatta för O, så fick jag lägga ner det omgående då han försökte lösa allt genom att ta target-musmattan i munnen...

Lazer fick ägna sig åt att försöka placera baktass(ar) på stora konservburkar. Det gick finfint ett par gånger och mer begär jag inte - han har nog fattat att det ÄR något med bakbenen för han är väldigt noga med att lyfta dem noga även när han "råkar" kliva över burken... Även han fick nosdutta lite, men än så länge bara i min handflata.

När vi ändå var ute på shoppingtur så passade jag på att investera (?) i lite ny skidvalla. Någonstans har jag nämligen gjort en tankevurpa när jag tog ner skidorna hit. Skidor, stavar och pjäxor hos mig i Skåne. Vallan -kvar hos föräldrarna...?! Hur tänkte jag där... Nu trodde jag väl inte att det skulle behövas något direkt fäste på den helt plana åkern vi var ute på i söndags, men när det blev bakhalt t.o.m på plan mark, så insåg jag att lite fästvalla nog är bra. Nu är 2 olika burkar Swix samt en korkkloss för utgnidningen införskaffat. Billiga är de inte de där burkarna, och då är det ändå standardvalla vi pratar om. Det lär finnas betydligt dyrare grejor med kolfiber och sånt i... Hualigen!

Inga kommentarer: