torsdag, december 23, 2010

Mer jul...

Alla har väl nån gång hört Adolphson&Falks "Mer Jul": Ge mig 30 grader kallt o tomtar överallt... Tomtarna fixade jag ju i helgen (se förra inlägget) och de senaste dagarna har det varit 20 grader kallt, i alla fall... Jisses, vad är detta? Jag kan inte påminna mig att det har legat snö hela december på, väldigt länge. OK, de senaste 7 åren sen jag flyttade till Skåne är det väl inte så konstigt, men det hörde inte till vanligheterna i Stockholmstrakten heller. Får nog kolla med mamma som för lite bok över väderhändelser...

Idag snöar det igen, och blåser. Förutsättningarna för att ge sig ut på vägar eller järnvägar är alltså inget vidare och jag jobbar hemifrån idag. Tur att man har såna uppgifter som ibland GÅR att göra på distans! Sitter emellanåt och spanar på småfåglarna som sitter i syrenhäcken och inte riktigt verkar vilja sig fram till automaten med talgbollar? Konstigt i detta väder - och den sitter på samma ställe som ifjol! Funderar skarpt på att traska iväg till affären och köpa en till. Det kanske är någon form av revirosäkerhet?

Hundverksamheten går på sparlåga i dessa dagar. Lite inomhusaktivering och rätt korta promenader. Igår morse fick alla 3 grabbarna köldkramper i tassar/ben i olika omgångar, på en promenad på 10 minuter...

Det är vackert med snö. När det ligger, och ligger still. Och man slipper ge sig ut i trafiken...

Inga kommentarer: