torsdag, december 02, 2010

Snö, snö och mer snö...

Det räcker nu. Jag gillar väl egentligen när det är vinter "på riktigt" men inte när det slår till på det här viset redan 4 veckor före jul... Och jag som planerat att träna en massa, framför allt i skogen, nu under vintern. :-( OK, söket går ju att köra ändå men spårar gör jag inte i snö med en orutinerad hund.

I förrgår var jag och liten svart hos veterinären för vaccination. Han fyller 1 år imorgon det lilla livet!! Jisses vad tiden går. Hämtade mat åt Hampus också och stannade och handlade mat åt oss 2-benta på hemvägen, husse var inspirerad och kreerade i köket när jag kom hem.

Igår var det instruktörsmöte på klubben med föreläsning om friskvård. Det är alltid spännande att lyssna på människor som brinner för sin sak, så att säga. Vår föreläsare igår var bra att lyssna på men ibland kan jag tycka att det blir lite "mycket" med friskvårdssnacket. Jovisst, jag inser också att man kan vara lite försiktig med vissa saker, men jag kan inte gärna koppla mina hundar direkt på morgonen för att de ska hinna med en "uppvärmning" innan de börjar stimma runt. Eller....? Jo, nu raljerar jag lite men som sagt, ibland blir det lite mycket.

Ikväll hade vi budgetmöte med styrelsen på BK. "Med väl genomtänkta underlag blir arbetet lättare" eller något ditåt skrev en chef jag hade för många år sedan en gång i samband med budget. Vi hade väl genomtänkta underlag och inte så fasligt mycket vi behövde "banta bort" så det gick ganska lätt.

Eftersom det är snö och kallt fick hundarna stanna hemma med husse medan jag var på möte. Körde lite badrumsträning när jag kom hem istället. Nosduttar för både Otto och Lazer. Ibland undrar jag om Lazer tjuvlyssnar när jag tränar med Otto. Han hade INTE gjort dutt i hand innan och fattade galoppen i stort sett direkt. Det är kul att träna med såna hundar!

3 kommentarer:

Agnetha sa...

Här är det också mängder med snö....Usch! Tur att lydnadskursen jag ska på i helgen är inomhus!! Ang friskvård så får man nog lita till det "sunda förnuftet" som vanligt...brukar bli bäst så.

Unknown sa...

Koppla hundarna direkt på morgonen funkar väl bara en dag i detta väder, nästa dag behöver man ha kryckor för att ta sig fram...? Är ju sådär kul att bli kvarterad i snödrivan av nödiga hundar.

Bibbi sa...

Tja, koppla hundarna direkt var man ju tvungen till så fort man gick ut genom dörren när man bodde i lägenhet, men det är ju lite grann en av grejorna med att bo i hus tycker jag - att faktiskt kunna släppa ut hundarna på tomten...

Det kröp ju fram också att bara de hade rört sig lite först så var det väl OK. Jahapp, det är rätt bra med de där skutten i sängen då, alltså...