torsdag, december 16, 2010

Snö, snö...

och mer snö. Det börjar onekligen se ut som att det ska bli en vit jul i år??!!

Jag är kluven till detta med "riktiga" vintrar. Det var ju inte riktigt vad jag förväntade mig när jag flyttade till Skåne. En enda gång i livet har jag varit insnöad på riktigt och det var här nere för... 4-5 år sedan. Det är ju blåsten som ställer till det.

Idag har vi varit på julbord med systemleverantören och jisses så mätt jag är fortfarande. Då siktade jag verkligen BARA in mig på sånt jag tycker om! Snön har vräkt ner hela dagen och jag har aldrig kört så sakta mellan Ljungbyhed och Klippan som jag gjorde i eftermiddags (möjligen om jag fastnat bakom någon traktor vid något tidigare tillfälle). Väglaget är verkligen uselt. Måste nog ändå ta mig ut på en prommis med hundarna, det är såna här gånger det är lite synd att man inte kan ha allihop lösa och bara gå. Hampus och Lazer funkar ju (fast Hampe kan ju få för sig att hitta på lite ofog eftersom han vet att jag inte "kommer åt" honom när jag har Otto i koppel) men Otto släpper man ju inte var som helst och hur som helst, så att säga. Nackdelen med en drivande jakthund.

Igår ägnade jag mig åt lite "nos-target"-träning med Otto och jag tror faktiskt att det ramlade ner ytterligare en liten pollett för honom - det där plastlocket spelar roll...! Lazer fick på handtarget och bakbenskontroll med stora konservburkar, det gick också framåt. Ikväll ska vi fortsätta, tänkte jag faktiskt. Måste bara bli av med den där övermätta magen på nåt vis... Promenad, var ordet...!

Inga kommentarer: