torsdag, december 21, 2006

Bara 2 dagar kvar - sen är det julafton...


Förkylningen har som vanligt satt sig på mina stämband så jag låter mycket sjukare än jag är. Fast som en kollega på jobbet konstaterade - då tycker ju folk i alla fall synd om en! Jag har i alla fall varit tillräckligt frisk för att jobba och nu verkar det som eländet håller på och släpper i alla fall. Så jul ska vi kunna fira i alla fall.

På jobbet har vi haft "hela havet stormar" den här veckan. I och med omorganisationen så skulle omflyttning ske internt i huset så att de nya avdelningarna ska sitta tillsammans osv. Det finns fördelar och nackdelar med allt. Jag är ju inte så himla kräsen, jag har ju provat det mesta känns det som - från helt eget rum till helflexibelt kontorslandskap - och just nu delar jag rum med 2 arbetskamrater. Meningen är att detta är en temporär lösning men jag undrar jag hur det blir med det... Jag har i alla fall fått ett nytt, tystare, tangentbord för att inte störa mina kamrater så mycket när jag knattrar på!

Nu ikväll har vi varit ute på brukshundklubben och tränat. B är riktigt flitig med Otto och vill inte gärna missa en torsdagsträning! Jag tackar och tar emot och hänger villigt med! Hampus var riktigt duktig ikväll när vi körde fritt följ, fjärrdirigering sitt-ligg, inkallning med ställande och lite sändande till targetplatta. Detta med Otto och husse på samma (den lilla) plan och emellanåt så kunde den lille inte riktigt "hålla sig" utan måste ta ett varv runt matte och kolla vad vi höll på med. Faktum är att Hampus var mindre störd av detta än jag väntat mig. Det största problemet som uppstod var att han hade svårt att sitta kvar och vänta på inkallning, när lillebror varit och kollat in matte... Det kan nog vara bra att vi tränar lite "ihop"! Störning är ju det jag misstänker att vi behöver! Nu ska vi jobba lite på det här med apporteringen också - att ha någon som kommer och lämnar apportbocken till mig. Det verkar ju vara då det knyter sig...

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul och gott nytt år önskar Anne, Flippen. Juppie och Magoo!!

Ps: Jag ORKAR bara inte anta utmaningen just nu, det var så himla många frågor..........DS