onsdag, december 06, 2006

TV-oholic?!

Jag hävdar ju gärna att jag inte följer särskilt många TV-serier. I synnerhet sjukhusserier har jag någon form av allergi mot. Cityakuten? Knappt sett (numer KAN jag inte ens se den om jag hade velat - vi har inte TV3). För några månader sedan så kom jag på att möjligen kan detta ha ett samband med den hiskeliga tyska sjukhussåpa som gick på SVT någon gång på 80-talet: "Der Schwarzwaldklinik". Jag tror att den svenska översättningen av titeln kort och gott var "Kliniken". Nog om detta.

Sedan något år tillbaka så har jag dock drabbats av... "Grey's Anatomy" på Kanal 5. Egentligen var det B som började titta, jag blev på något vis "medberoende". Och jag vet inte riktigt vad det är med denna serie som har gjort att jag fastnat så totalt?! Hm. Märkligt. Det enda jag annars följer "slaviskt" är CSI på längden o tvären. (inga kommentarer om manliga huvudrollsinnehavare nu, tack!)

Igår var det dags för veckans avsnitt och redan under den gångna veckan, när trailern för detta avsnitt visades, och "Dr McDreamy" i den delade ut en rak höger till "för TV-publiken okänd mansperson som pratar med den kvinnliga huvudpersonen" konstaterade jag hemma i TV-soffan: "Det där är säkert han som frun var otrogen med". Och mycket riktigt. I gårdagens avsnitt introducerades denne läkare (naturligtvis, vad annars) och det var ju helt riktigt fruns älskare. Hm. Ser jag för mycket på TV, eller följer de helt enkelt manuskriptmall 1A?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja Schwarzwaldkliniken (stavningen?) var ju något i en egen klass. :-) Har själv lyckats klara mig från såväl Cityakuten, Greys anatomy som CSI. Däremot Desperate Housewives och 24...

Anonym sa...

Hej! Har även jag fastnat i Grey's A... Men jag MISSADE förra avsnittet, men har ju sett preview (som vi säger i Americat) men inte fattade jag inte... Förrän nu när du förklarat! Vad hände sen igentligen? hmmm måste kolla efter om det går nån repris.