tisdag, december 12, 2006

Trädgårdsträsket och teknikproblematik...

Igår vräkte regnet ner oavbrutet hela dagen. Och med höstens tidigare regnande som grund, börjar onekligen trädgården påminna om ett träsk. Kanske skulle bjuda hit L som kallar sin ena hund "träsktroll" och se hur hunden trivs här...?

Idag har det i alla fall varit uppehåll hela dagen och de största pölarna har sjunkit undan. Skönt! Hade ju inte varit fel med en dag med vackert väder o uppehåll och möjlighet att fotografera jyckarna - det drar ju ihop sig till jul... Chanserna till att lyckas med detta i dagsljus de närmaste dagarna är dessvärre obefintliga så jag får nog tota ihop något collage på de 2 små 4-beningarna.

I torsdags kväll hände något skumt med datorn när jag skulle stänga av den, så i fredags morse stod den fortfarande på och hävdade att "datorn är låst och kan endast låsas upp av användaren Bibbi eller systemadministratören". Det intressanta var bara att jag inte kunde skriva något i fälten för inloggning?! Jag tryckte helt enkelt bara av eländet och tänkte att "det där får jag ta tag i på måndag". Och igår, när B drog igång maskinen, så fungerade den som vanligt igen?! Teknikens underbara värld...

Jag håller ju också på med ett litet julgardinsprojekt som den uppmärksamme läsaren noterat. Igår råkade jag köra sönder en nål på symaskinen och petade i en ny. Men se icke... tråden gick av, ingenting ville fungera. Konstaterade att det kanske är dags att pensionera symaskinen ifråga, då den är ett arv efter min mormor (som dog 1998) och troligen har åtminstone 50 år på nacken. Det sistnämnda är grundat på hur bruksanvisningen är utformad och formulerad. Japp, bruksanvisning har jag. Och som kvinna kan jag ju också tänka mig att läsa den, när problem uppstår. Det visade sig att jag stoppat i nålen "på fel håll" (ja, det låter märkligt, jag vet). När jag vände på den - fungerade det hela igen. Och jag ska jobba på teknikavdelning... Hmmm...

2 kommentarer:

Anonym sa...

När ska vi komma? ;-)

Anonym sa...

Bibbi, den platta sidan på nålen ska vara bakåt.......!!!!!!!!