måndag, december 18, 2006

Utmanad

Blev utmanad av Lotta så jag får väl göra ett försök att besvara lite kluriga frågor igen.
Gjorde i ärlighetens namn detta redan i går kväll men tyckte inte jag kunde lägga ut hur mycket som helst på en och samma gång!
Höger eller vänsterhänt? Höger
Humör just nu? Ganska neutralt...
Favoritgodis? Hmm… det beror lite på humör men choklad går alltid ner…
Är det något du absolut inte äter? Inälvsmat
Kläder just nu ? Jeans och ”tenniströja”.
Musik just nu ? Ingen (B ser på TV) - ja detta var igår kväll alltså, nu när jag lägger ut det är B och Otto på kurs. TVn står dock på - ska strax återgå till soffan!
Vad sa du senast? ”Hörru” till en skällande valp… (också igår kväll när detta skrevs - idag "hejdå" till mamma som ringde för en stund sen)
Sommarplaner? ”Man ska ha husvagn…” Sen får vi se vart det bär hän… så långt har vi inte funderat ännu. Herregud, det är ju december!
Fisk eller badkruka? Badkruka! Av stora mått!
Hur många kuddar? Två
Favoritväder? 20° och solsken, ungefär sisådär... Fast de flesta väder har sin charm. Utom möjligen hällande ösregn!
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med? En båt och två åror så jag kan ta mig därifrån?!
Spelar du nåt instrument? Nej inte numera (men jag spelade piano några år för lääänge sedan).
Morgon- eller kvällsmänniska? Morgonmänniska, och har nog alltid varit så vitt jag kan minnas (t.o.m mina föräldrar håller med om att jag inte ens i tonåren sov bort halva dagarna…).
Sparare eller slösare? Vill spara, men det går väl så där… Fast pengarna går oftast till nyttiga saker försöker jag intala mig! En buffert för oförutsedda utgifter försöker jag dock alltid ha!
Vem är viktigast för dej? Mina nära och kära och hundarna (jag lånar den formuleringen, Lotta)
Bästa film? Oh jisses… det finns många!
Tror du på liv på andra planeter? Tja, jag har svårt att tro att vi skulle vara HELT ensamma i universum?!
Kommer du ihåg din första kärlek? Öhm… det beror på vad man lägger in i det begreppet…
Älskar du henne/honom fortfarande? Definitivt inte. Oavsett svaret på ovanstående fråga.
Har du några homosexuella vänner? Inte nära vänner direkt, men en arbetskamrat åtminstone. Och några mer avlägset bekanta.
Tror du på mirakel? Öhm… återigen – vad lägger man in i det ordet?!
Ser du dej själv som tolerant mot andra? DET beror alldeles på det… Vill nog i alla fall tro att jag blivit bättre med åldern.
Hur många barn vill du ha när du blir stor? Hm, jag ÄR väl “stor” och har inga alls. Det räcker med 4-benta barn.
Bio eller promenad? Det beror alldeles på det. En bra film på bio är aldrig fel – men det blir oftare promenader!
Är du kittlig? Ja
Snarkar du? Inte vad jag vet.
Stjärntecken? Vädur
Är du rädd för insekter? Inte så värst… Fast jag ska ju inte påstå att jag GILLAR kryp. se nedan!
Äckligaste djur? Öhm… kackerlackor?
Största svaghet? Ja… det skulle väl vara att jag tenderar att ta på mig för mycket uppgifter rätt ofta…
Det här är jag bra på? Se förra frågan?! Eller... baka bröd och kakor!
Bästa bok? Att välja EN bland alla jag har läst är på tok för svårt!
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Hm. Det där med att prata med djur lät bra – den stjäl jag också… (tack Lotta, som stal det från Pernilla)
Chips, morötter eller godis? Godis! Fast förnuftet säger just nu morötter.
Pizza eller hamburgare? Hamburgare. Om det är en ”riktig”, inget McDonalds tjafs.
Skriver du dagbok? Blogg – det får räcka.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Jag har funderat på en tatuering men är för feg…
Stökigt eller välstädat? Hobbypedant (med bohema tendenser). Man kan inte vara pedant när man har hundar...
Gungar du på stolen? Nej
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? NEJ!
Vilken hand håller du gaffeln i? Vänster
Hur är din drömtjej/kille? Snäll, rolig, tycker om djur…
Hur många syskon har du? En bror
Vad är du mest rädd för? Vet inte – det går inte att gå runt och vara rädd för då skulle man kunna vara det hela tiden! Har dock noterat att med stigande ålder blir jag mer o mer skeptisk till att flyga?!
Är du rädd för blod? Nej inte direkt.
Saltar du på maten? Oftast inte.
Gillar du att sjunga? Ensam i bilen!
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Tre år på humanistisk linje – jag ville läsa språk… Och det har jag ju haft nytta av?! Engelskan, åtminstone…
Anser du att du är stark? Rent fysiskt? Hm, för 10-15 år sen var jag nog det – i förhållande till vad jag ser ut för. Men idag – totalt otränad, icke! Däremot envis som synden!
Brukar du sola? På sommaren kan jag få för mig att sätta mig i en solstol någon gång ibland, men jag blir fort uttråkad…
Vad gör du om du får hicka ? Dricker ett glas vatten. Eller håller andan?
Har du en besatthet? Det hoppas jag inte…

Sen ska man ju då skicka utmaningen vidare till 4 st... Hmm... Har ju inte så många bloggande vänner... Ia, Magda, Meta och Anne? Ni som inte bloggar eller har hemsida får väl svara i kommentarer här, om det går...

Vad övrigt är, är väldigt förkylt... Nu ska jag återgå till nedbäddat läge i soffan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig kicka ;-)