onsdag, februari 04, 2009

Det är kul med prylar!

Igår hämtade B hem det nya paketet tvättmaskin+torktumlare. Jag hade ju oförskämdheten att som vanligt på tisdagar ha agilityträningsgruppen + att jag och M skulle gå igenom deltagarlistorna för höstens kursverksamhet. Kommunen krävde nämligen plötsligt att vi ska rapportera den ungdomsverksamhet vi bedriver - även fast Brukshundklubben egentligen inte är en bidragsberättigad organisation enligt de statliga reglerna.

Hampus är fortfarande sjukskriven eftersom han är i slutfasen av antibiotikakuren och jag tycker som sagt inte att han ska träna i någon större omfattning då. Otto fick springa ett varv på banan. Eller nåja, han sprang nog 3 varv totalt, typ... Dvs han gjorde ganska mycket som han själv ville och tyckte, istället för det som jag ville och tyckte! Men roligt hade han i alla fall.

När jag kom hem hade B faktiskt baxat in de nya maskinerna och baxat ut de gamla. Min insats begränsades därmed till att assistera vid inplaceringen av tvättmaskinen i köket (ja, vi har ju tvättpelaren i köket). Torktumlaren får tills vidare stå vid sidan av (ett skåp blir därmed blockerat men det får vi leva med) för den "sockel" som skulle användas för att ställa den "säkert" ovanpå tvättmaskinen var så klart slutsåld. Nu är båda maskinerna provkörda och ja - det är roligt med nya grejor!! De flesta tycker väl att det är kul med en ny TV, stereo, mobiltelefon eller så - jag fann dock stort nöje i ny tvättutrustning!

(Just nu bloggar jag lite på arbetstid, är mellan 2 "möten" och kan inte riktigt fokusera på nåt mer omfattande i jobbväg... vinkar åt chefen om han skulle råka läsa detta...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det fanns väl säkert någon instruktionsbok du kunde roa dig med också? ;-)

Bibbi sa...

Jajamensan, både en manual och en "quick reference guide" eller snabbguide! Dock läste jag den inte så noga som jag borde ha gjort... Man skulle visst ha kört maskinen en gång UTAN tvätt i först. Men tvätten fick åka 2 ggr istället.

Jag jobbar ju en del med manualer och "snabbguider" och det är inte utan att jag fascineras över en del formuleringar som känns bekanta. Det skiner igenom när saker är översatta rakt av från engelskan - precis som de dokument jag brottas med på arbetstid!!

Anonym sa...

Trodde väl det! ;-)