torsdag, februari 05, 2009

Sanningen - och inget annat än sanningen...

Mialena har strött utmaningar omkring sig... Eftersom en var uttryckligen riktad till mig får jag väl haka på... Frågan är väl om jag inte borde citera Jack Nicholsons rollfigur i filmen "På heder och samvete": You want the TRUTH?? You can't handle the truth!!! Men OK, så här är idén:
1. Länka till den som har utmanat dig
2. Berätta sju sanningar om dig själv
3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen.

SJU sanningar... Jahaja...
1) Jag är barnsligt förtjust i paket. Det spelar inte så stor roll vad det är i paketet - det roliga är att få packa upp det fina pappret och snöret!!

2) Jag har väldigt svårt att köpa "vanliga" kläder - men släpp lös mig bland fleecetröjor och goretex-plagg så kan jag nog shoppa loss?!

3) Gillar egentligen att resa och "se världen" men har blivit vansinnigt hemkär med stigande ålder...

4) Hobbypedant. VILL ha rent och snyggt och ordning runt mig, men lyckas sällan hålla ambitionerna och verkligheten på samma nivå. Har man hund, så har man...

5) Får väl hänga på Mialena lite på temat tidiga affärsidéer: Insåg att man kunde göra business av svartavinbärsbuskarna på föräldrarnas tomt, plockade bär och sålde till släkt o vänner...

6) Har svårt för många av de klassiska husmanskost-måltiderna. Dillkött, kalops... urk!!! Och kött med insprängt fett (t.ex. karré) ska vi bara inte tala om.

7) Bär på en bokidé sedan många år. Ska bara försöka få ut orden ur hjärnan och ner i datorn...!

Skicka utmaningen vidare till 7 bloggare, nja, det vet jag inte om jag får ihop. Den som vill kan hänga på!!

Nästa utmaning gick ut på att lista 3 saker med min kropp som jag gillar.
Här håller jag med Mialena, jag är över lag rätt så nöjd faktiskt! Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är som är grunden till detta men jag har aldrig haft komplex för olika kroppsdelar utan bara konstaterat att "så här ser jag ut och så är det med det". Rätt skönt att kunna ha den inställningen i detta utseendefixerade århundrade...

Men OK, om jag ska lyfta ut 3 saker:
Mina ögon - blå, blå... och för att de faktiskt gör att jag ser omgivningen. Om än något suddigt när de inte får hjälp av glasögon eller linser!
Mina vader - kraftiga men välsvarvade.
Mitt hår - är det MYCKET av!

Även här skulle man egentligen skicka vidare till 3 andra bloggare men jag säger det igen: Häng på ni som vill!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja fifan för oätliga saker som karré... Speciellt det panerade eländet man fick i skolan! *kräk*

Lime sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.