onsdag, februari 04, 2009

Ingen direkt brist på sysselsättning

... är det ikväll. Imorgon är det årsmöte och jag tänkte förbereda protokollet så långt som möjligt och ha datorn med och skriva ut det direkt efter mötet, samma procedur som på senaste medlemsmötet. Dessutom ska jag ha en liten kurs på en annan klubb på lördag, som jag behöver förbereda. Skulle det inte räcka med detta så finns det fler saker på min lilla lista. Jo, jag har skrivit en sån igen nu...

B frågade imorse "du ska väl inte iväg nånstans ikväll"... Nä, det hade jag inte tänkt! Just nu är han "därute" och brottas med fuktspärrarna (tror jag). Vet inte riktigt om det är något han behöver hjälp med (med tanke på frågan) men då får han väl säga till tänker jag?

Tvättmaskinen kör nu sitt tredje program i vårt hem. Det är fantastiskt vad roligt det är med en ny och fin maskin!! Och TYST är den jämfört med den gamla. Den lät ganska mycket redan när jag flyttade in och det har inte blivit bättre med åren precis. Tröskverk, typ...

Det börjar ju, som bl.a. Lotta noterat, märkas att vi går mot ljusare tider. Idag kom jag hem i "normal tid" vid 17-tiden och det var inte kolmörkt! Fantastiskt att kunna gå hundrunda utan pannlampa (ja, det KAN jag ju göra även om det är kolmörkt i o f s eftersom jag mest går på cykelvägar, grusvägar och andra mer "banade stigar").

1 kommentar:

Unknown sa...

Nya grejer ÄR kul, oavsett vad det är!
Vår maskin skräller som satan, fast jag tror det är luckan den är gömd bakom som skallrar mer än själva maskinen.
Om du vill ha mer att göra kan du kolla in hos mig :)