tisdag, maj 26, 2009

Det stinker!!

Vissa saker kan man ha och mista med att bo på landet. När närmaste bonde sprider gödsel t.ex... Det luktar ju inte blomma precis!! Och så kan man vissa perioder läsa många och upprörda insändare i vår lokala dagstidning om vedeldning. Mestadels kommer dessa insändare från villaområden i närbelägna städer/större samhällen... Puh. Sur ved eller gödsel - vete katten vad som är värst??

I övrigt har jag idag jobbat hemma - vidare ner i manualträsket...

När arbetsdagen var avslutad tog jag hundarna på en promenad och sen har jag och Otto hunnit jogga lite också. Lite intervallträning - 2 minuters intervaller var tanken. Det blev ingen jätterunda men bättre än inget...! Mellan promenaden och joggingturen hann jag med lite träning på BK Trädgården också (en variant på Lottas BK Vardagsrummet...). Positionsträning för Ottos del, mestadels. En platsliggning för båda bröderna bus, lite fjärrdirigering för Hampe (mest för att han skulle få göra nånting). Väl hemma och genom duschen så skördade jag det mesta av våra rabarber och nu står det en paj i ugnen (och en del rabarber ligger skuret i bitar i frysen). Som sagt - vissa dagar är jag som en duracellkanin...!

1 kommentar:

Lotta sa...

Mmmm... bor ju precis intill en åker så hur det brukar lukta när det gödslas är jag väl medveten om.