fredag, maj 15, 2009

Mer träning

Även igår var husse "ur trafik" - nacke och axel mådde så dåligt att han t.o.m var hemma från jobbet. När det knappt går att lyfta kaffemuggen på morgonen så är det illa. Detta fick dock till följd att jag för andra dagen på raken fick jobba med vår lilla arbetsmyra Otto. Även igår blev det kontaktfält "i fart" och så slängde jag på en avslutning med en lite "förskjuten" raka av ett hopp + däck före en sväng till höger till slalom. Den kombinationen såg i teorin ganska simpel ut men visade sig vara klart trixig, vilket även en av kursare/träningskamrater blev varse lite senare på kvällen. Drog inte hundarna för mycket åt höger och missade däcket, så var det lätt hänt att som förare ligga på för mycket och driva in dem i fel port (andra-tredje) i slalom. Till slut fick jag väl till det hyfsat i alla fall... Fortsatte med mer fritt följ och platsliggning. Det var mer liv och rörelse på och omkring planen eftersom det var torsdag och fri träning, så det fina "huvudnedläggandet" vid platsen uteblev. Det var lite fööör spännande att ha koll på ffa vad O och W hade för sig på planen (de tränade mitt framför näsan på Otto så han är lite ursäktad). Så länge han ligger kvar stabilt, så kan jag leva med ett visst intresse för vad som händer i närområdet.

Idag har husse åkt till jobbet - jag försökte peppa honom att ringa kiropraktorn och försöka få en tid där, det KAN ju vara någon låsning i nacken som går att lösa upp med lite hjälp. Vi får väl se om han kom så långt...

Jobbmässigt sitter jag hemma idag och försöker läsa manualer. Det är inte direkt min favoritsyssla för närvarande men vi måste komma i mål med det arbetet också och jag har lättare att fokusera på sånt om jag inte är på kontoret. Jag har ju konstaterat att jag är en rätt social varelse och det är lättare att försöka arbetsflykta när det finns kollegor att fråga, be om hjälp med andra saker osv osv...

Inga kommentarer: