måndag, maj 25, 2009

Dömeri, mässa, hemarbete...

Vips så gick långhelgen!!


I torsdags var jag nere i Malmö och dömde freestyle. Det var inte så många ekipage men eftersom tävlingen var dubblerad och även innehöll inofficiell "heelwork to music" så tog det några timmar i alla fall. Vädret var helt OK och trots att jag satt i skuggan hela dagen kom jag hem och var lätt kräftlik i ansiktet. Måste lära mig att köpa solskyddskräm....


I fredags var vi på heldagsutflykt till Elmia i Jönköping och jaktmässan där. Det är ju en hel del hund och bra kläder m.m. så jag är inte så svårövertalad att få med dit. B sprang på vår förra wachtels uppfödare medan jag satt och lyssnade på en föreläsning om vildsvinsprov. Nåja, jag var i ärlighetens namn mest trött i fötterna, men rätt intressant var det.


Resten av helgen har gått åt till hemarbete - i lördags körde vi 2 turer till tippen, var ute och jagade tillbehör till nya badrummet osv. Igår var det städning, gräsmatteklippning och annat smått och gott på programmet. Frampå kvällskvisten blev det en tur till skogen i Småland och en rejäl långpromenad. Skönt!! Otto fick passa på och vattenapportera lite också. Så helt sysslolösa har inte hundarna varit i helgen...





Hampus står för övrigt fortfarande på medicinering även om ögat vid besök hos veterinären var på bättringsvägen. Inget av "infärgningen" fäste den här gången men 2 veckor till med ögondroppar blev det.


Inga kommentarer: