lördag, maj 02, 2009

Näsan över vattenytan?

Ha. Trodde jag. Den här veckan var ju jobbmässigt "kort" och jag har väl i princip hunnit med det mesta jag "måste" men fritiden. Ja jisses. Kurs måndag och tisdag kväll (nu är det bara avslutningen kvar). I nybörjargruppen är det vissa som har lite svårt att se till det som är bra och hur mkt de faktiskt har lärt sig sen de började för 7 veckor sedan, de blir bara frustrerade över det som INTE fungerar. B pekade med hela handen till slut när de inte lyssnade och hupps - plötsligt funkade det mycket bättre. Ganska ofta fattar ju hundarna snabbare än förarna... Det svåra är att få förarna att göra rätt. Fortsättningsgruppen på tisdagen fick köra bana. Det är intressant att se när tävlingsinstinkten kommer fram hos förarna. Efter kursen var jag och M kvar en stund och körde egna hundar. Hampus gav sig den på att ta en felaktig tunnel efter A-et. Ok, han är ju inte så snabb så jag kunde hitta en alternativ lösning för att få stopp på dumheterna men med Otto var det inget alternativ, kan jag säga! Jisses vad den hunden drar. Helt frisk är inte min fot heller för jag råkade trampa i en liten grop/ojämnhet och aj... där satt foten ja!

I onsdags var det "medarbetardag" med jobbet i Lund och jag hade därför sagt på klubben att jag kunde ta kongressombudsträffen med distriktet. Direkt från Lund till Revinge på kvällen. Suck pust och stön. Fast det var ett rätt intressant möte.

Och sen var det torsdag och valborg och eldningsförbud så vi körde ner på klubben och tränade lite. Vi var inte många där kan jag ju säga... Vi och 3 till. Jag körde lite med Otto fast B stod på plan och det gick väl "sådär" - han vill gärna dra till husse... Ska testa nästa klubbtävling o se hur det går.

När vi kom hem hamnade vi framför "Grannfejden" på TV3. Upplägget den här gången var att de inblandade inte ens pratat med varandra, knappt sett varandra, men polisanmält det hade man gjort - orsaken till fejden var: Hundskall... Nu kan jag ju tycka att hon som polisanmält störande skall verkade lite knepig, men den andra parten dvs den som blivit anmäld hade 7 hundar så nog kan jag tänka mig att det skälldes en del. Och personligen undrar jag ju hur man hinner med att träna och stimulera 7 st - dobermann?! Sen fick jag i o f s en känsla av att stadsbon som flyttat ut på landet inte riktigt fattat att det ÄR inte knäpptyst på landet. Finns det folk inom 5 km radie så är det hundar som skäller, kossor som råmar, gräsklippare som körs osv... Vill man ha totalt tyst får man nog flytta ut i skogen väääldigt långt! Herregud, det finns massor av ljud runtomkring här där vi bor, och det är ju ändå "nästan" på landet (närmaste granne åt ena hållet är en hästhage). Vi har flera grannar som har hundar som skäller lite nu och då, en spelar rätt hög musik ibland, någon varmkör sin motorcykel, alla kör gräsklippare osv osv... Och det är rätt skönt, för då kan ingen ha synpunkter på våra hundar som skäller ibland, att vi kör gräsklippare osv...!

Igår var det fullt upp med husrenoveringen, vi byter värmesystem också förutom allt annat och eftersom vi nu väntar på inredningen till badrummet började B dra rör och sätta upp nya element. Vilket ledde till att vi blev tvungna att ta ner en sektion av bokhyllan (gamla Ivar) i sovrummet. Vilket ledde till att B plötsligt insåg att där fanns mycket som borde kunna rensas bort. Vilket på något mystiskt vis ledde till ett besök på Ikea och inköp av nya hyllor - Billy - och ut med Ivar. Nu ska vi minska ner mängden pärmar och tidningar och annat till mindre än hälften. Intressant. Helt fel väder för att hålla på med sånt dock!

Idag är B och sätter plantor på en jaktmark, själv ska jag köra till återvinningen med det som blev över igår. En hel del. Och då är vi långt ifrån klara med det projektet. Samtidigt tycker ju B att jag ska ut och måla panel till uterummet och i det här vädret känns det onekligen mer lockande.

Dessutom har vi ett litet UDM om en vecka. När den ena tävlingen är klar, är det dags för nästa...

Och jo, jag har köpt en ny kamera också. Ska bara lyckas klura ut hur det funkar att koppla ihop den med datorn.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja tyst på landet är väl den största lögnen som finns... Speciellt i sommarstugeområden!

Lotta sa...

Ingen rast ingen ro... tydligen.

Vad blev det för kamera? Ett hett tips är – kortläsare! Kostar ett par 100-lappar och är supersmidigt!