söndag, maj 10, 2009

Slappa??

IDAG lyfter vi först på hatten för våra klubbkamrater C och O som tävlat lägre sök med respektive hundar och blivit uppflyttade. GRATTIS!

Vi hade bestämt oss för att inte göra något "bygg-inriktat" denna söndag. Detta betyder ju på inget sätt att man är sysslolös. Efter förra veckans regnande hade gräset växt, så B drog fram gräsklipparen och jag körde dammsugare på förmiddagen. Dessutom har jag kört runt med odubbade vinterdäck så det var hög tid att klämma på sommarskor på bilen.


B skulle dessutom ha årsmöte med älgjaktlaget sen eftermiddag så det blev tidig middag eller möjligtvis sen lunch vid grillen. När han sen stack iväg så ramlade jag ihop i en liten hög i soffan. Finns ju alltid en massa saker att göra men nu ORKADE jag bara inte... Till slut tog jag mig samman och tog hundarna på en promenad i alla fall (de har dessutom hjälpt till (?) i trädgården hela dagen).

En liten reflektion... Hampus har ju alltid haft tendenser till "stressmage". Av andra skäl började jag för några veckor sedan ge honom laxolja (tack för tipset N) och om det hjälper med de andra skälen vet jag inte - men magen har blivit bättre!


Tog ut kameran också så här kommer lite mer bilder från trädgården - jag hade fullständigt glömt att jag grävt ner tulpanlökar som skulle komma upp som LILA?! Det är alltid lika spännande med trädgården eftersom jag har en enorm förmåga att glömma vad jag grävt ner på hösten tills det kommer upp på våren...!









Penseerna vid dammen har självsått sig och verkar trivas alldeles utmärkt!!






Syrenerna är nära att slå ut. Minst 2 veckor "för tidigt" även i Skåne....!





En lila tulpan som jag glömt att jag planterat!




5 kommentarer:

Unknown sa...

Laxolja? Urk!

Här är syrenerna på väg att blomma ut... Jättetrist! Fast då får jag ju se dem en gång till! :)

Lotta sa...

Är laxolja bra för magen också? Det får mina sedan något år tillbaks och Izas mage har faktiskt varit lugn...

Jonna & Jaffa sa...

Hej Bibbi, tack för kommentaren i gästboken! Jo det var ett nyttigt läger jag fick chans att åka på. Får se om vi lyckas hålla oss kvar i gruppen... många duktiga har tydligen missat att ansöka pga att det kom så hastigt på... Säger "ryktet" alltså. Så till hösten när det är läger igen gäller det att man utvecklats. Vem känner du mer bland de 20?
Letar du ny ras eller är det spaniel som gäller? Vi hörs!

Anonym sa...

Det är så fuskit att ni har en sån tidig vår! Här uppe har jag bara "spotat" lite maskrosor i skyddade lägen. Syrenerna har inte ens slagit ut bladen. Vad är det för vit blomma på en bild. Och jag älskar sådanadär ampelblommor som jag aldrig kommer ihog vad de heter. Visst går de att övervintra? Hur funkar det med damm och hundar? Vi har alltid dragit oss från att gräva damm för vi tror att hundarna skall bada sönder den. ///////Nina L.

Bibbi sa...

Jonna: Jag letar nog ny ras, chanserna att hitta en bra springer är inte så stora tyvärr. Vi får se var vi landar, det finns ju en husse som har vissa synpunkter på vad vi tar in över tröskeln också...

Nina: Fuchsia eller "blodsdroppe" heter ampelblommorna. Den vita som inte är en tulpan, är en äppelblom. Ska bli duktigare på att skriva ut vad det är på bilderna...!