fredag, juni 26, 2009

Byggarbetsplats, camping och dömeri

Ja, som om det inte var nog med att jag bor mitt i en byggarbetsplats sedan ett drygt år (även om det börjar rätta upp sig) så är just nu kontoret en byggarbetsplats också. Vi ska ta över bottenvåningen i huset och eftersom där tidigare bedrivits butik(er) så är det rätt stora ombyggnader som pågår. Borrning, bilning, cement (se tidigare blogginlägg) osv...

Igår när jag körde söderut på E6an utanför Helsingborg så fick jag syn på en något märklig sak. På en sån där vändplats för väghållningsfordon stod det en bil - bredvid bilen stod ett litet 2-manstält... Ok, visst kan man bli trött och desperat, men att tälta typ 10 meter från motorvägen verkar liiiite jobbigt! Även med öronproppar?! Folk är märkliga. När jag körde tillbaka på eftermiddagen så var tältet borta men bilen stod kvar, så möjligen har man fått haveri på bilen mitt i natten och inte funnit någon annan råd än att slänga upp tältet? Idéuppslagen svindlar...

Igår kväll hade vi månadstävling på klubben och jag skulle döma lydnad. Eftersom sista tävlingen för vårterminen inte brukar vara särskilt välbesökt så blev vi väl något förvånade när det kom hela 14 ekipage! 13 klass I och 1 klass II. Det visade sig att en klubb i, ja om inte det omedelbara närområdet så i alla fall inom regionen, hade kursavslutning! Nu är jag ju förvisso inte domare på riktigt men jag har ju tävlat en hel del själv i dessa klasser så jag har ju i alla fall någon form av erfarenhet. Lätt, det är det aldrig att döma!

Idag ser det ut att bli en riktigt varm sommardag. Och jag jobbar... Ska se om jag kan flexa ut lite tidigare idag, känns som det kan vara välbehövligt. Det är tuffa dagar på jobbet just nu - även om jag precis i detta nu lånar lite arbetstid för att skriva blogg.

1 kommentar:

Lotta sa...

Du såg möjligen inte vilken nationalitet det var på fordonet? Jag blir onekligen påmind om de danska tanterna som hade picnic på vår infart, typ fem meter från huset...