måndag, juni 01, 2009

Ständigt detta...

... byggdamm... Men det anas ett ljus i slutet av tunneln ändå med tanke på att vi ju invigde badrum o tvättstuga för 2 veckor sen.

Igår blev det sovmorgon. B hade varit på vildsvinsjakt på natten och kom hem... ja, jag vet faktiskt inte när. Vet att jag vaknade och fick en rapport på att hans kompis haft jaktlycka, men vad klockan var - nä, inte en aning.
När vi väl kvicknade till stod sanering av hundbur på programmet. Otto hade nämligen blivit lite dålig i magen i bilen under natten - han var ju med husse OM en eftersökshund skulle behövas. Lyckligtvis hade det mesta hamnat på fällen, som lillebror sen föst ihop och satt sig så långt som möjligt ifrån. Enligt uppgift såg han väldigt olycklig ut. Det är så ÄCKLIGT med bajs, är hans klara uppfattning. Syns tydligt även på promenader faktiskt...

Sen blev det en tur till Munka Garden för inköp av ordentlig jord, och lite växter... Besinnade mig dock något - stod länge och tittade på en rosplanta, har ett "hål" i en rabatt som behöver fyllas igen...

Bilstädningen fortsatte - när ändå buren var ute var det lika bra att dammsuga. Och även min bil... och dammsugaren skulle ju köras inomhus också... Och hundarna promeneras....

Och så var det Mors dag hos svärmor. Grillning i trädgården, gott!

Idag har det varit fullt ös på jobbet som vanligt. En liten märklighet inträffade på lunchen då jag travade iväg för att försöka köpa en kjol som jag har spanat på en tid - i lördags var den jätteslut i alla storlekar utom en för stor när jag bestämt mig för att slå till. Alltså, in på samma kedjas butik vid jobbet. Och jodå, där blev det napp. I dubbel upplaga. Eftersom kompis H genom mitt pipande (SMS/MMS) fått upp ögonen för samma plagg och hade samma problem - rätt storlek fanns inte där hon befann sig heller, så slog jag till och köpte en åt henne också. Efter vilda diskussioner i mobilen i provrummet. Undrar vad provrumsgrannarna tänkte?! En topp blev det också. Och som vanligt - när jag har ångan uppe så... Gick till nästa butik där jag hade ett presentkort och hittade en blus där med! Kors i taket. Jag brukar ju försöka undvika sånt som kräver strykning men men... Så jag, som inte kan shoppa, kom tillbaka till jobbet med hela TVÅ kassar. Då var sommargarderoben påbättrad.

27-graders värme påverkar hundarnas magar helt klart. Ingen av grabbarna får någon mat nu ikväll... och jag ska ut och springa - om en stund när det blivit lite svalare! Och så ska jag göra klart ytterligare en av pedagogikkursuppgifterna. Snart är det över, så får vi väl se om jag lyckas bli godkänd...

2 kommentarer:

Lotta sa...

Kjol? Där är vi inte lika... ;-)

Unknown sa...

Å jäblars vad snigga vi ska bli minsann! :)
Fast stryka, usch. Jag hävdar envist att jag inte vet hur man fäller upp våran strykbräda (nån sorts råttfälleaktig spärr att mecka med), det har fungerat i över ett år och jag har inga planer på att lära mig heller...