tisdag, september 28, 2010

En vecka - drygt...

Kan bara konstatera att jag inte varit inne i datorn hemma på en vecka när jag sparkade igång den igår (tur att det finns webbmail). Dagarna går med fullt upp på jobbet och kurser och träning och annat på kvällarna. Orkar helt enkelt inte sätta mig vid datorn på kvällarna.

I helgen var jag i Stockholm, eller egentligen i Sollentuna, Vallentuna och Tyresö om man ska vara petig. Själva Hufvudstaden satte jag inte foten i! En utflykt utan tidssatta aktiviteter, vilket var riktigt skönt - blev sovmorgon både lördag och söndag. Det var jag, Hampus och Lazer som åkte upp - husse blev hemma med Otto. Huvudsyftet med resan var, förutom att träffa föräldrar och bror med familj, att avsluta min kanotplatshyra i den gamla kanotklubben. För något år sedan införde man "arbetsplikt" för att få hyra plats och det är ju praktiskt omöjligt för mig som bor 55 mil bort. För tillfället ligger alltså min gamla tävlingskanot på tomten hemma hos föräldrarna. Har varit i kontakt med närmaste skånska klubb men det är ju inte många klubbar som är intresserade av att hyra ut en "förvaringsplats", de vill ha aktiva medlemmar vilket jag ju i o f s förstår. Det hade ju varit kul att ta sig ut och plaska lite när vädret är vackert - men var ska jag hitta tiden?!

I söndags lämnade jag föräldrahemmet på förmiddagen och tog en lååång omväg (åtminstone tidsmässigt) på vägen tillbaka till Skåne och hälsade på min "gamla" klubb Tyresö BK. Jag är ju fortfarande medlem i o f s men det var bra länge sen jag var där. I förra veckan fick jag nys om att det skulle vara tävling vilket ju ökade "vitsen" med att åka dit. Det var många gamla kända ansikten, både väntade och oväntade, och även en hel del nya... Det där snacket om att "det är ju bara samma folk som gör saker" tror jag faktiskt inte riktigt på - när man varit bort några år så här så blir det uppenbart att det dyker upp nya intresserade medlemmar! Sen finns ju ofta den där kärnan av "samma människor" kvar... När "krutröken" lagt sig var M med S (länk finns i blogglistan här till höger) uppflyttad till elitspår - grattis! Eftersom det blev så spännande blev jag kvar till "the bitter end" vilket var typ 2 timmar mer än jag tänkt mig...

Vidare på vägen söderut stannade jag i Nyköping hos "mialena" (också länk i blogglistan till höger) och fikade lite. Hem kom jag alltså inte så tidigt som jag planerat, men det var en trevlig liten utflykt.

Den här veckan blir minst sagt lika hektisk både jobb- och fritidsmässigt. Pust... måste verkligen ta och se över det här med mina uppdrag...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Kul med besök!

Man märker ju inte förändringar nrä man har dem inpå sig, lite som när man träffar kompisars bebisar som plötsligt kör moppe. Hur gick det till?!

Bibbi sa...

Mhm, precis det ingick i besöket i söndags. Barnet som nu skulle köra agility med familjens valp, låg nog i vagn när jag såg henne senast... :-S

Agnetha sa...

Typiskt då att du precis måste komma "tillbaks till brottsplatsen" just när inte jag är där....Hmmm. Så det där får du nog göra om.....

Lime sa...

Jag tror jag hittade en uppsättning nycklar till nämnda klubb när jag flyttade sist...

Bibbi sa...

Lime, var det vanliga Assa-nycklar så var det nog den gamla uppsättningen...