fredag, juni 17, 2011

Bil - ett transportmedel, eller något att putsa på??

Eftersom jag alldeles nyss lånade ut min bil till en kollega med orden "bara du är beredd på att den ser ut som en sopcontainer invändigt" så började jag fundera lite på det här med bilar och, ja vad ska jag kalla det... vad man "har" dem till?

En annan av mina kollegor stönar smått varje gång h*n av en eller annan anledning åker med mig. Här snackar vi om en person som dels inte kör mer än typ 1500 mil om året och dels tvättar och städar bilen varje söndag.

En kursdeltagare (manlig) uttryckte vid ett tillfälle att det här med hund, det gav ju mycket mer tillbaka än att hålla på och skruva med/putsa på bilen...

Under en period så var jag hyfsat duktig på att hålla den dåvarande bilen i skick. Just nu är det totalt haveri. Baksätet är fyllt med spårpinnar, leksaker, godisburkar och extrakläder i en salig röra. Dessa är på rymmen ur den plastback där de faktiskt SKA bo... Jag har under en längre tid haft en plan på att städa bilen men... dagarna räcker inte, och handlar det om att välja mellan att träna hund och städa bil - ja då är valet enkelt. Även om det handlar om att välja mellan att städa i huset och att städa i bilen så är valet enkelt. Jag vistas trots allt MER i huset där jag bor, än jag gör i bilen.

Ja, jag är en förtappad själ i den här frågan. Och jag lovar - eftersom vi nu fick en ledig söndag (det arrangemang där jag och B skulle varit behjälpliga blev inställt pga för få deltagare) så ska jag städa bilen OM vädret tillåter. Ösregn är inte av godo för bilstädning.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Känner igen mig... Och som vanligt får jag väl för mig att städa bilen INNAN lägret (om jag nu kommer iväg på det) och två dagar senare ser den värre ut än innan jag städade...

Bibbi sa...

Och inte fasen blev bilen städad igår, när det inte regnade så höll jag på med annat...