torsdag, juni 16, 2011

Träning innan regnet…

Ikväll blev det en tur till klubben för 3e gången den här veckan. Styrelsemöte i måndags, “funktionärs-efterträff” igår och så träning idag. Timeouten i tisdags berodde på ett styrelsemöte i ett annat “forum”…


Agility fick det bli med både Otto och Lazer. Kamraterna hade improviserat ihop 2 banor medan jag höll på med annat och inte minst med tanke på att jag behöver träna slalomingångar och högerslalom så hade de lyckats bra! Konstaterade det jag redan visste – jag behöver träna ingångar och högerslalom… Blinkar När jag körde vänster så provade jag att pressa tempot lite och då är det inget problem, så det är helt enkelt så att Otto inte är trygg i situationen när jag är på andra sidan om honom i det här sammanhanget. Bara att nöta på alltså. Eftersom problemen (han går ur) kommer efter 8-10 pinnar så är det bara att gilla läget och slänga upp hela slalomet hemma så vi kan träna MYCKET nu. Att ingångarna behöver slipas skulle vi kunna klara med bara 4 pinnar men just nu känns det akutare att han inte gör klart hindret. Ingångarna går ju oftast att rädda upp lite med hur jag placerar mig. Vi kollade på filmerna från i söndags ikväll innan vi tränade och jag är faktiskt lite imponerad av mig själv när det gäller min placering inför slalomingången i hoppklassen – jag står PRECIS som jag hade planerat på banvandringen! Och ingången sitter ju också, det är sen det blir problem.


Lazer och jag kämpar på med lite av varje, ikväll blev det hopp-däck och slalom, samt 3-4 hinder på böjd linje. Det finns en del att jobba på…


Imorse var jag lite fundersam över hur länge det vackra vädret skulle hålla. Inte så länge visade det sig nu ikväll. På hemvägen från klubben kom regnet. Skönt att vi slapp det under träning i alla fall.

Inga kommentarer: