torsdag, juni 23, 2011

Dagens ros...

Eftersom jag i tisdags hade en spaning på temat hur man förlorar kunder, så kommer här en dito på temat hur man behåller sina kunder.

Dagens ros tillfaller vår "husveterinär" Henrik Björkenfelt på Djurkliniken Ängelholm. Henrik ställer alltid upp när han har möjlighet (det är ytterst sällan som vi har varit tvungna att söka annan veterinär och då har det varit för att han har haft stängt pga semester eller liknande, eller vid ett tillfälle - remitterat oss vidare pga för allvarliga symptom). Jag har helt ärligt en känsla av att han (och hans medarbetare) faktiskt slår knut på sig själv för att, om möjligt, hjälpa oss om jag ringer in och har något akut problem. Fördelen med en liten klinik - när jag ringer så vet de vem jag är och vilka hundar vi har...!

Nu till det konkreta: Igår hade jag planerat att hämta foder till Hampus (han äter Hill's prescription diet b/d och det går bara att få tag i hos veterinär och är inte direkt något som finns i standardsortimentet ens hos det STORA Djursjukhuset). Tyvärr kom jag iväg sent från jobbet och konstaterade att jag inte skulle hinna till Ängelholm före stängningsdags. Lyfte mobilen och slog en signal för att kolla hur öppethållningen var planerad idag (det är ju ändå dagen före midsommarafton). "Det var tur att du ringde för jag tänkte stänga tidigare imorgon" blev svaret. Attans, sa jag, då får jag försöka hinna in till dig imorgon bitti, för jag hinner inte till dig på 20 minuter... Jamen, var då svaret, jag kan vänta tills du kommer, jag kommer ändå aldrig härifrån prick på stängningsdags. DAGENS ROS!!! DET är kundvänligt det!

Dessutom åt vi igår lunch på vårt "stamställe" i Lund. Där hann vi knappt sätta oss förrän beställningen var tagen, 5 minuter senare stod maten på bordet och på 20 minuter var vi färdiga... LITE skillnad mot stället vi var på i tisdags, milt sagt.

Vi körde ner på klubben en sväng igår och tränade lite. Där var totalt dött och öde... lite sommardvala är det ju men inte en enda medlem (mer än jag och husse)? Körde lite högerslalom med Otto i kombination med 180-graders sväng och "skeva" raksträckor (det vi "föll" på i senaste tävlingen), och balans-nerfarter. Vi trixade även upp Lazer på balansbommen, den lilla stollen hoppade rakt ut åt sidan... Han är totalt orädd i vissa lägen, den hunden! På gott och ont, får man nog säga. Lite hopp-däck och slalom fick han också köra. Behövs mycket träning på att fokusera och koncentrera sig där, för hans koncentrationsförmåga räcker verkligen inte långa stunder. Liiite att jobba på...

Inga kommentarer: