lördag, maj 19, 2007

Ett klipp - eller ett fynd?


Någon vis tänkare har uttalat att "ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå". I torsdags var vi på Elmia i Jönköping på "Elmia Game Fair". Det är dyrt att gå på mässa... Inträde, handla lite prylar (DET är ju ändå en beräknad utgift), men fikapriserna?! 22 kr för en 33 cl burkläsk?! Hallå, liksom... Nåja. Jag "fyndade" en vår-/höstjacka, lite fodrad, rätt snygg, Pinewood, som jag väl egentligen inte behövde... samt ett par byxor som var ett planerat inköp. B köpte också lite "smått o gott".

Tidigare i veckan har jag mest varit i Ängelholm å jobbets vägnar. I onsdags fick vi den första biljettautomaten på plats på stationen i Ängelholm.
I tisdags var det medlemsmöte på HU-klubben. Det var inte direkt någon anstormning av medlemmar, men vi gjorde lite ändringar i styrelsen och fick in en ny kille (!). Det här ska nog kunna bli bra!

Igår gjorde vi en liten spontanutflykt till Kullaberg. Från början skulle vi till Höganäs och köpa nytt porslin (vilket vi också gjorde) - den senaste tiden har gått hårt åt de befintliga tallrikarna (extrem otur att tappa 2 st samtidigt när de ska in i skåpet)... När vi nu ändå var ute och åkte så fick vi för oss att sticka upp på Kullaberg också. Jag har ju aldrig varit där tidigare så det var en upplevelse. Vilken natur! Hundarna var med och de blev ganska trötta av klättrandet kan jag säga! Bilden är tagen där. Sen tog vi det ganska lugnt resten av dagen.
Idag har B varit i skogen med Otto och satt ut saltstenar åt viltet. Själv försöker jag städa - har gett mig på såna där saker som man inte gör så ofta - att ta ner sakerna som står ovanpå köksskåpen och damma/diska av dessa... Pust!!!
Jag har också anmält mig till en lydnadstävling. Så nu får vi ta och lägga oss i hårdträning med de där 2 momenten som inte riktigt vill fungera, de närmaste veckorna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja Kullaberg ÄR spektakulärt. Det konstaterade vi ju senast i påskas.